مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح:

تشکیل ائتلاف در تنگه هرمز عواقب پیش‌بینی نشده‌ای خواهد داشت

دهقان گفت: پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده‌ای به دنبال داشته باشد.

تشکیل ائتلاف در تنگه هرمز عواقب پیش‌بینی نشده‌ای خواهد داشتبه گزارش حوزه  دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در گفت‌وگو با شبکه خبری الجزیره، در واکنش به پیشنهاد لندن به کشور‌های اروپایی برای تشکیل نیرویی دریایی که وظیفه‌اش حمایت از کشتی‌های اروپایی در خلیج فارس باشد، اظهار کرد: هرگونه تغییر در وضعیت تنگه هرمز، ممکن است باب رویارویی‌های خطرناک را باز کند.

وی با هشدار به انگلیس افزود: پیشنهاد انگلیس برای تشکیل نیرویی اروپایی در تنگه هرمز ممکن است عواقب پیش‌بینی نشده [برای لندن] به دنبال داشته باشد. معادله ما در تنگه هرمز این است که یا همه از امنیت برخوردار باشند و نفت صادر کنند، یا هیچ‌کس.

سردار دهقان با اشاره به تنش‌زایی آمریکا در منطقه نیز بیان کرد: تحت هیچ شرایطی با ترامپ مذاکره نخواهیم کرد و تهدید به جنگ، فریب است. اگر آمریکا تصمیم به جنگ بگیرد، همه پایگاه‌ها و منافع نظامی آمریکا در منطقه هدف گرفته خواهد شد.

وزیر سابق دفاع ایران تأکید کرد: هر جنگ آمریکا علیه ما، به معنای رویارویی آن‌ها با ایران و متحدانش در کل منطقه است.

سردار دهقان ادامه داد: ابوظبی به مرکزی برای حمله آمریکا به امنیت ملی ما تبدیل شده و خودش می‌داند چه باید انجام دهد؛ امارات اشخاصی را نزد ما فرستاد که از صلح سخن می‌گفتند و دلیل این کار هم شکست مذبوحانه منطقه‌ای آنان است.

وی درباره عربستان سعودی نیز عنوان کرد: آنچه از عربستان و امارات درباره پایان دادن به جنگ یمن می‌شنویم، عقلانیتی است که علتش شکست آن‌ها در یمن است. ما برای ائتلاف سیاسی و امنیتی با همسایگان خود با هدف ایجاد ثبات آماده‌ایم.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیرو‌های مسلح همچنین عنوان کرد: ایران با کسی در خصوص سامانه‌های موشک خود مذاکره نمی‌کند و چنین چیزی هرگز رخ نخواهد داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار