۲ برابر شدن کشت کلزا در آذربایجان‌شرقی

امسال میزان کشت محصول کلزا در مزارع آذربایجان شرقی ۲ برابر شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،  نادر زارع تالی مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت محصول کلزا رفته بود گفت: امسال ۵ هزار و ۶۳۵ هکتار از اراضی زراعی استان به کشت این دانه روغنی اختصاص یافت.

نادر زارع تالی افزود: این گیاه به منظور تغییر الگوی کشت جایگزین مناسبی برای محصولات با نیاز آبی بیشتر همچون سبزی و صیفی، پیاز و آفتابگردان است.

وی ادامه داد: کلزا به تناوب گندم و سایر غلات کشت می‌شود و در مناطقی که با مشکل کمبود آب مواجه هستند کشت این محصول توصیه می‌شود.

زارع تالی افزود: ۱۹ شهر استان از جمله آذرشهر، هریس، مرند، اسکو، اهر، بستان‌آباد، بناب، تبریز، سراب، شبستر، کلیبر، ملکان، میانه، ورزقان، عجب شیر، جلفا، چاراویماق، مراغه و هشترود از جمله کانون‌های کشت این گیاه روغنی در آذربایجان شرقی هستند.

وی با اشاره به فعالیت‌های علمی شامل عملیات به زراعی و به نژادی محصولات زراعی، ابراز امیدواری کرد با شناسایی و ارایه ارقام پر محصول سازگار با منطقه و نیز ترویج و رعایت عوامل به زراعی گام‌های اساسی در رسیدن به کشاورزی پایدار در این استان برداشته شود.

 

انتهای پیام/ش

کشت محصول کلزا در مزارع آذربایجان شرقی ۲ برابر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.