در برنامه گفت و گوی ویژه خبری قم عنوان شد؛

بهره برداری از خط A متروی قم تا اوایل سال آینده

نماینده مردم قم در مجلس گفت:خط A متروی قم با هفت ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان مطهری اوایل سال 99 به بهره برداری می رسد.

خط A متروی قم تا اوایل سال آینده به بهره برداری می رسدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، احمد امیرآبادی،نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای نور، طرح متروی قم را یکی از طرح‌های مهم استان دانست و گفت:مرحله نخست خط A متروی قم تا پایان سال تکمیل می شود، خط A چهارده ایستگاه دارد و منطقه قلعه کامکار تا مسجد مقدس جمکران متصل می‌کند که مرحله نخست آن با هفت ایستگاه از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری اوایل سال آینده راه اندازی می‌شود.

وی به قطار سریع السیر تهران قم اصفهان اشاره کرد و گفت: این قطار نیز به یکی از ایستگاه‌های زیرزمینی خطر A متصل می‌شود.

امیر آبادی همچنین به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قم اشاره کرد و افزود: حدود ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تحویل ناوگان حمل و نقل شده و تا پایان سال این عدد به ۲۰۰ دستگاه خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به پروژه منوریل گفت: مونوریل با توجه به تصمیم قبلی کاربری گردشگری پیدا خواهد کرد که زائران را از شهرک زائر در انتهای رودخانه تا انتهای مسیر و شاید درآینده به فرودگاه منتقل کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکل فرودگاه بین المللی قم گفت: دادگستری برای حل معضلات قانونی ورود کرده که پس از پایان منازعه، برای اتمام و بهره برداری، اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ش

سخنان امیرآبادی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.