از چوپانی عشایر تا مهار پنالتی رونالدو / بیرانوند در رویای دربی تورین

علیرضا بیرانوند این روز‌ها نقل رسانه‌های ایتالیایی است و طی روز‌های اخیر روزنامه‌های این کشور اخبار، گزارش و مصاحبه‌های زیادی را از وی منعکس و منتشر کرده‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا بیرانوند این روز‌ها نقل رسانه‌های ایتالیایی است و طی روز‌های اخیر روزنامه‌های این کشور اخبار، گزارش و مصاحبه‌های زیادی را از وی منعکس و منتشر کرده‌اند.

از چوپانی عشایر تا مهار پنالتی رونالدو / بیرانوند در رویای دربی تورین

در همین زمینه روزنامه توتو اسپورت چاپ تورین ایتالیا در گزارشی اختصاصی درخصوص علیرضا بیرانوند مطلبی را به رشته تحریر درآورد که آن را در ادامه می‌خوانید.

علیرضا بیرانوند کیست؟

زندگینامه او مانند فیلم است. او از یک خانواده چوپان عشایری به مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام‌جهانی رسیده و در این مسیر خیلی سختی‌ها را تحمل کرده است. پدر بیرانوند، چون علاقه‌ای به فوتبال بازی کردن او نداشت دستکش و پیراهن گلری او را پاره کرد، اما این اتفاق باعث از بین رفتن علاقه علیرضا نشد و در بسیاری از بازی‌ها بدون دستکش حضور پیدا کرد.

اولین قدم برای رسیدن بیرانوند به رویایش آشنایی با یک مربی در اتوبوس بود و دعوت او برای بازی کردن در تیمی که دستمزد خیلی کمی داشت، اما او قبول کرد، هرچند که شب‌ها در پارک می‌خوابید. او در حین تمرین مشاغلی، چون کارواش، پیتزافروشی و رفتگری هم داشت. آن زمان او دچار مصدومیت شد و با اینکه این امر مانع عضویتش در تیم هما شد بال‌های او پاره نشد.

بعد از مدتی او با پرتاب‌های ۷۰ متری خود- که از زمان کودکی در زادگاهش از یک بازی محلی در آن مهارت پیدا کرده بود- به ستاره تیمش تبدیل شد.

کتابی که علیرضا بیرانوند را منقلب کرد!

او با خواندن کتاب IL ROMANZO DEL GRANDE TORINO که مدیر برنامه‌هایش به او هدیه داده بود و در مورد سانحه هوایی هواپیمای تیم تورینو بود- که منجر به فوت تمام بازیکنان این تیم شد- به تاریخچه تورینو علاقه‌مند شد و قبول کرد به‌عنوان گلر دوم بعد از سیریگو به این تیم بپیوندد.

اینکه چطور علیرضا بیرانوند به باشگاه تورینو وصل شده در نوع خودش جذاب است؛ طبق گفته‌های مدیربرنامه‌اش، او کتابی درباره تاریخچه باشگاه تورینو به علیرضا بیرانوند می‌دهد و علیرضا بعد از خواندن این کتاب متحول می‌شود و قصد می‌کند در باشگاه تورینو بازی کند. این کتاب «شکست‌ناپذیران: افسانه گرانده تورینو» نام دارد.

داستان کتاب مربوط به تیم افسانه‌ای گرانده تورینو است که قهرمان بلامنازع فوتبال در ایتالیا بود. فابیو اسگوئرزو، مدیربرنامه‌های بیرانوند می‌گوید: «او کتاب را خواند و بعد به من زنگ زد و گفت داستان بسیار زیبایی بود و حس می‌کند آمادگی این را دارد که در باشگاه تورینو بازی کند. او حتی با این داستان همذات‌پنداری نیز کرده بود، چون خودش هم برای رسیدن به جایگاهی که اکنون دارد، سختی‌های بی‌شماری کشیده بود.»

بیرانوند: رویای بازی در دربی تورین مقابل رونالدو را دارم

نشریه توتواسپورت تورین با مصاحبه‌ای که با سنگربان تیم فوتبال پرسپولیس انجام داده تمایل وی برای ورود به سری A ایتالیا را تایید کرده است.

این نشریه که جزء منابع خبری نزدیک به تیم‌های شهر تورین محسوب می‌شود، در گوشه جلد خود، تصویر بیرانوند را در کنار جوایز فردی‌اش چاپ کرده و نوشته است: «بیرانوند دروازه‌بان ایرانی که پیش از این گفته بود رویای پوشیدن پیراهن تورینو را دارد حالا رویای بازی در دربی تورینو مقابل کریستیانو رونالدو را دارد و می‌گوید که می‌تواند عملکرد خوبی در لیگ فوتبال ایتالیا داشته باشد. برای تورینو این یک فرصت است که به بازار‌های ناشناخته ورود کند.»

پیشنهاد جالب توجه تیم طارمی به بیرانوند

بعد از اینکه طی روز‌های اخیر او به لیگ‌هایی همچون یونان، پرتغال، ایتالیا، اسپانیا و ژاپن لینک شد و ادعایی مبنی‌بر دریافت پیشنهاد حضور در لیگ این کشور‌ها برای او شکل گرفت، اکنون گفته می‌شود جدی‌ترین پیشنهاد برای او از پرتغال آمده است؛ تیمی که به‌تازگی ستاره تیم ملی در خط حمله را به خدمت گرفته و گفته می‌شود نسبت به جذب بیرانوند نیز علاقه نشان داده است.

در این زمینه سرمربی ریوآوه که به‌تازگی مهدی طارمی را به خدمت گرفته، در جریان تماشای دیدار‌های ایران برای زیر نظر گرفتن مهدی طارمی با عملکرد دروازه‌بان پرسپولیس نیز مواجه شده که نظرش را به خود جلب کرده و نسبت به جذب او ابراز علاقه کرده است.

با این حال پیشنهاد ریوآوه برای جذب بیرانوند شاید این مساله را با مانع مواجه کند؛ ریوآوه اعلام کرده که برای به خدمت گرفتن بیرانوند مبلغ ۱۵۰ هزار یورو جهت صدور رضایتنامه‌اش به باشگاه پرسپولیس پرداخت خواهد کرد و البته با این شرایط که درصورت ترانسفر این بازیکن، پرداخت بعدی آن‌ها به پرسپولیس یک میلیون یورو خواهد بود.

باشگاه ریوآوه که ید طولایی در ترانسفر بازیکن دارد، در این زمینه به دنبال این است که طی نامه‌ای رسمی این خواسته خود را به باشگاه پرسپولیس اعلام کند و درصورت رضایت این تیم، مقدمات حضور بیرانوند را در پرتغال فراهم آورد.

باشگاه پرسپولیس، اما طی دو فصل اخیر علی‌رغم ادعا‌هایی که درباره حضور بیرانوند در فوتبال اروپا وجود داشته، با قرار دادن شرط جدایی ۷۰۰ هزار دلاری مانع این انتقال شده و باید دید تصمیم آن‌ها درباره پیشنهاد باشگاه پرتغالی چه خواهد بود.

منبع: فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار