کاهش غریق در مازندران با تلاش شبانه روزی ناجیان غریق

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: تعداد جان باختگان در آب‌های ساحلی مازندران امسال در مقایسه با پارسال ۸/۵ درصد کاهش یافت.

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه تعداد جان باختگان در آب‌های ساحلی مازندران امسال در مقایسه با پارسال ۸/۵ درصد کاهش یافت، گفت: از یکم خرداد تا ۳۱ تیر امسال تاکنون ۱۱ غریق در مازندران داشتیم و در همین مدت پارسال ۱۲ نفر پس از غرق شدن در دریا جان باختند.

وی افزود: ۶۲۸ نفر امسال با امدادرسانی به موقع در آب‌های ساحلی مازندران نجات یافتند که ۵۱۲ نفر آقا و ۱۶۶ نفر خانم بودند.
کریمیان گفت: از یکم خرداد ۹۷ تا ۳۱ تیر ۹۷ در مازندران هزار و ۵۲۴ نفر نفر نجات یافته بودند.

وی با بیان اینکه از یکم خرداد ۹۷ تا ۳۱ تیر ۹۷ وضعیت دریا ۳۹ روز آرام، ۱۰ روز نیمه آرام و ۱۳ روز طوفانی بوده است، افزود: در همین مدت امسال نیز ۱۳ روز دریا آرام، ۲۵ روز نیمه آرام و ۲۴ روز طوفانی بود.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: علت کاهش غریق تلاش شبانه روزی ناجیانی است که حتی ۵۰ درصد خارج از ساعت کاری خود در حال خدمت رسانی هستند.

کریمیان با بیان اینکه در طرح سالم سازی دریا امسال ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، افزود: ۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی در طرح سالم سازی دریا امسال بکارگیری شده است.

وی با بیان اینکه ساعت شنا در ۹۵ طرح دریا از ۸ صبح تا ۲۰ شب است، به مردم توصیه کرد: به هشدار‌های ناجیان غریق، ماموران انتظامی، نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر توجه و از شنا در خارج از طرح دریا و شب هنگام خودداری کنند.

مازندران ۳۳۸ کیلومتر ساحل هزار کیلومتری خزر را در اختیار دارد.
انتهای پیام/ س

کاهش ۸/۵ درصدی غریق پارسال در آب‌های ساحلی مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار