ترفند‌هایی برای مدیریت حساب شخصی

مدیریت حساب و پول شخصی یکی از وظایفی است که هر فرد برای رسیدن به اهداف مالی خود باید آن را رعایت کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مدیریت مالی شخصی یکی اساسی‌ترین اموری است که هر فرد در طول زندگی خود باید آن را به خوبی انجام دهد.

ترفند‌هایی برای مدیریت حساب شخصی

مدیریت درست منابع مالی شاید نتواند آن طور که ما از آن توقع داریم به پس انداز سالیه ما اضافه کند، اما می‌توانیم راحت‌تر به پرداخت هزینه‌های سنگین خود مانند خرید خانه و ماشین بپزدازیم.


بیشتر بخوانید: چگونه هزینه‌های زندگی را مدیریت کنیم؟


در ادامه این گزارش پنج راهکار برای رسیدن به این هدف ذکر شده است:

پس انداز مبلغ مشخصی در پایان هرماه

پس از دریافت حقوق، برای خود یک مبلغی را مشخص کنید که تا حقوق بعدی در حساب شخصی باقی بماند این به این معنا نیست که خود را از احتیاجات زندگی محروم کنید فقط کافی است تا در طول ماه از روی برنامه پول خرج کنید.

یادداشت هزینه‌ها
در پایان هر ماه لیستی تهیه کنید و در ابتدای آن حقوق ماهیانه خود را یادداشت کرده و به ترتیب روز، هزینه‌هایی که در طول ماه کرده اید را نوشته و از حقوق کسر کنید.

در این صورت با مشاهده هزینه‌های اضافی خود سعی می‌کنید که در ماه آینده از هزینه‌های اضافی خودداری کنید.

جداکردن هزینه‌های ثابت و غیرثابت
بهتر است پس از دریافت حقوق هزینه‌های ثابت خود را که قبلا آن را بررسی کرده اید در یک حساب جداگانه ریخته و هزینه‌های ثابت را از این حساب پرداخت کرد.

این کار برای شما دو مزیت دارد اولا مدیریت پول آسان‌تر می‌شود و ثانیا درصورتی که مجبور به پرداخت هزینه‌های اتفاقی شدید، با استفاده از مبلغ باقی مانده آن را پرداخت می‌کنید.

برنامه ریزی و متعهد بودن به آن
داشتن برنامه ریزی دقیق برای هزینه‌ها و پرداخت‌های ماهیانه یکی از الزامات هر فرد در طول زندگانی خود است و متعهد بودن به آن از الزامات مدیریت دقیق مالی است.

در غیر اینصورت از لحاظ مالی دچار مشکل می‌شوید، نباید تصور کنید که ایده‌ای برای برنامه ریزی مالی ندارید همیشه باید واقع بین باشید برنامه ریزی کمک بزرگی به شما خواهد کرد.

کاهش هزینه‌های روزانه
اگر هر روز با تاکسی به محل کار یا تدریس می‌روید، سعی کنید که صبح زودتر بیدار شوید و این مسیر را با مترو یا اتوبوس طی کنید؛ و مواردی از این قبیل.

منبع: میزان

انتهای پیام/

۵ راهکار برای مدیریت حساب شخصی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار