کاهش جرایم فضای مجازی، هدف پلیس فتا

رئیس پلیس فتا‌ی کردستان گفت: هدف پلیس فتا در سالجاری کاهش جرایم در فضای مجازی است که بار عمده آن بر دوش مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری است.

کاهش جرایم فضای مجازی، هدف پلیس فتابه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مهدی دانش‌پور در نشست خبری با اصحاب رسانه از راه اندازی مرکز پلیس فتا در تمام شهرستان‌های استان به جز سروآباد خبر داد و افزود: افزایش فعالیت‌های پلیس فتا هم از نظر کمی و هم کیفی به صورت ویژه در دستور کار این مرکز قرار دارد به طوریکه سال گذشته در چهار شهرستان استان مرکز پلیس فتا راه اندازی شد.
وی در ادامه افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان تخلفات فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۹ درصد افزایش داشته است.
رئیس پلیس فتا‌ی کردستان ۵۱ درصد این جرایم را دربرداشت غیرمجاز، ۱۳ در صد کلاهبرداری، ۳۲۹ درصد جرائم مالی و ۳۲ درصد مزاحمت‌های اینترنتی عنوان کرد.
دانش پور گفت: ۲۵ درصد ازمجرمین فضای مجازی بین سنین ۱۵ تا ۲۴ سال، ۶۰ درصد بین سنین ۲۵ تا ۳۹ سال و ۱۵ درصد را افراد بالای ۴۰ سال تشکیل میدهند
وی به اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا در راستای مقابله با جرائم فضای مجازی اشاره کرد و گفت: برگزاری ۱۴ نمایشگاه، انتشار ۱۲۵ مورد محتوای آموزشی از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.
نفوذ اینترنت دراستان کردستان برابر ۷۳ درصد است که درمجموع ۹۴۵ هزار نفرکاربررا درسطح استان شامل میشود.

انتهای پیام/ت

رشد 129 درصدی جرایم فضای مجازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.