مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به عرصه اشتغال مناطق سیل زده وارد شده است، گفت: توجه ویژه برای احیای اشتغال از دست رفته در مناطق سیل زده ضروری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره به اینکه بیشترین خسارت به عرصه اشتغال مناطق سیل زده وارد شده است، گفت: توجه ویژه برای احیای اشتغال از دست رفته در مناطق سیل زده ضروری است.

علی آشتاب افزود: درسیلاب اخیر استان لرستان بیشترین آسیب به حوزه‌های اشتغال موجود در مناطق سیل‌زده استان وارد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، با تاکید بر ضرورت احیای اشتغال از دست رفته در مناطق سیل زده، اظهار داشت: انتظار می‌رود با اختصاص مبلغ ویژه به مسائل اشتغالی مناطق سیل زده توجه ویژه‌ای شود.

او  بیان کرد: تصریح کرد همچنین ازسازمان برنامه و بودجه کشور نیز انتظار می‌رود اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی را برای امسال ابلاغ و تسریع کنند.

آشتاب، در ادامه با اشاره به معافیت بیمه‌ای کارفرمایان با اجرای طرح کاروزی دانشگاهیان، افزود: این طرح، اقدامی موثر در جهت اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

او با بیان اینکه بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی یکی از مسائل و دغدغه‌های مورد توجه سیاستگذاران حوزه اشتغال است، بیان کرد: با اجرای طرح کارورزی قابلیت اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی بیکار افزایش می‌یابد و از سوی دیگر با توجه به ورود افراد تحصیلکرده کرده به چرخه تولید بهره وری بنگاه‌های تولیدی نیز روند افزایشی خواهد داشت.

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان، با اشاره به اینکه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی از ابتدای تیر سال ۹۶ در کشور اجرایی شده است، بیان کرد: ساز و کار طرح کاروزی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل تغییرات اساسی دارد، بطوریکه سقف سنی افراد مشمول طرح در سال جاری تا ۳۵ سال افزایش یافته است.

گفتنی است:در طرح کاروزی، فرد متقاضی به مدت ۳ ماه آموزش‌های کارگاهی را طی می‌کند و اگر کارفرما و کارورز به توافق رسیدند که فعالیتشان ادامه پیدا کند، قرارداد کاری بین آن‌ها منعقد می‌شود.

طی ۳ ماه فعالیت کاروزی، هیچ حقوقی از سوی کارفرما به کارورز پرداخت نمی‌شود، بلکه کاروز یک هزینه کمک آموزشی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دریافت می‌کند.

کارورزان طی مدت ۳ ماه آموزش، تحت پوشش بیمه مسئولیت نیز قرار می‌گیرند، و انعقعاد قرارداد برای ادامه فعالیت کارورز وابسته به تصمیم و اختیار کارفرما است.

درصورت جذب کارورزان، کارفرمایان به مدت ۲ سال از معافیت پرداخت بیمه برای افراد بکارگیری شده، برخوردار می‌شوند.

انتهای پیام/ب

ضرورت حمایت ویژه از اشتغال مناطق سیل زده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.