درمان رایگان شکاف لب و کام کودکان به همت جراح ایرانی

کودکان مبتلا به شکاف لب و کام در شیراز رایگان درمان می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ناصر نجمی جراح ایرانی مقیم بلژیک که به صورت رایگان کودکان شکاف لب و کام را درمان می‌کند، اظهار کرد: شکاف لب و کام نوعی ناهنجاری مادرزادی است که از هر ۷۰۰ تولد یک نوزاد با این مشکل متولد می‌شود.

وی با بیان این که براساس میزان شکاف لب و کام، درمان بیماران در چند مرحله انجام می‌شود، اضافه کرد: روش صحیح جراحی و انتخاب زمان مناسب برای درمان، نقش تعیین کننده‌ای در روند بهبودی بیمار دارد.

این جراح جمجمه، فک و صورت گفت: در بیمارانی که شکاف لب و کام دارند در مرحله اول شکاف لب ترمیم، پس از گذشت چندماه شکاف کام نرم و در مرحله آخر شکاف کام سخت بیمار جراحی می‌شود.

نجمی با اشاره به اینکه برای درمان بهتر کودکان مبتلا به این ناهنجاری، خیریه‌ای در بلژیک راه اندازی کرده است، بیان کرد: درآمد حاصل از این خیریه صرف هزینه‌های درمان کودکان مبتلا به شکاف لب و کام در ایران می‌شود.

این جراح افزود: با همکاری دیگر متخصصان و جراحان شیرازی مرکز شکاف لب و کام در دانشکده دندانپزشکی شیراز راه اندازی شده است.

وی با بیان این که همه مراحل درمانی غیرجراحی کودکان در این مرکز پیگیری می‌شود، ادامه داد: تیمی متشکل از متخصص ارتودنسی، جراح گوش، حلق و بینی، جراح پلاستیک، جراح فک و صورت و گفتار درمان هریک از بیماران را معاینه و سپس برای مراحل درمان آن تصمیم گیری می‌کنند.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/چ

درمان رایگان شکاف لب و کام کودکان در شیراز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار