اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکان

اولین خودرو تمام الکتریکی پورشه در چندین نسخه مختلف با عملکرد و بازدهی‌های متفاوت عرضه خواهد شد.

اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اولین مدل تمام الکتریکی پورشه برای اولین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت در سال ۲۰۱۵ با نام Mission E معرفی شد، البته این مدل یک طرح مفهومی بود و پورشه اعلام کرد که طی چند سال آینده، مدل تمام الکتریکی خود را تجاری خواهد کرد، حال بیش از یک سال است که اخبار مختلفی از پورشه تایکان منتشر می‌شود، تایکان مدل تجاری پورشه Mission E است که در سال آینده عرضه خواهد شد، اما از همین حالا نیز پورشه نمونه اولیه تایکان را در شهر‌ها و کشور‌های مختلف به نمایش گذاشته و اطلاعاتی جزئی از آن فاش شده است. شرکت پورشه برنامه‌های زیادی برا مطرح ساختن تایکان در نظر دارد که بسیاری از آن‌ها تاکنون اجرا شده است، به طور مثال عملکرد این مدل در شانگ‌های چین، نیویورک آمریکا و گودوود انگلیس به نمایش گذاشته شده و حتی در جشنواره سرعت گودوود نیز رکور‌های سرعت این پیست را شکست.

سطوح مختلف پورشه تایکان با عملکرد‌های متفاوت

مجله Car Magazine طی رویداد گودوود اعلام کرد که نسخه بالارده تایکان ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد، اما نسخه‌های متعددی از سدان الکتریکی پورشه عرضه خواهد شد، بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، نسخه پایه تایکان به‌همراه باتری ۸۰ کیلووات‌ساعتی و دیفرانسیل چرخ‌های عقب، قدرتی میان ۳۲۲ یا ۳۷۶ اسب‌بخار دارد. مشتریان برای دریافت بازدهی بالاتر مدل تایکان کاررا 4S را انتخاب کنند، این مدل با بسته باتری ۹۶ کیلووات‌ساعتی دیفرانسیل چهار چرخ و قدرتی میان ۴۲۹ یا ۴۸۳ اسب‌بخار، یک سطح از تایکان پایه بالاتر است. اما قدرتمندترین مدل تایکان با بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۷۹ نیوتن‌متر گشتاور حرف دیگری برای گفتن دارد، در تایکان توربو، گشتاور برای مدت ۱۰ ثانیه با افزایش عملکرد به ۱۰۰۰ نیوتن‌متر می‌رسد که عملکرد کلی را به‌شدت بالا می‌برد.

اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکان

اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکان

قیمت انواع پورشه تایکان

طبق اطلاعات موجود، سطح اول با بیش از ۳۰۰ اسب‌بخار قدرت با قیمت حدود ۹۰ هزار دلار به فروش خواهد رفت، سطح دو تایکان با بیش از ۴۰۰ اسب‌بخار ۱۰۰ هزار دلار قیمت و تایکان توربو با بیش از ۶۰۰ اسب‌بخار قدرت، قیمتی معادل ۱۴۹ هزار دلار خواهد داشت.

اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکان

اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکان

اطلاعاتی جدید از نسخه‌های مختلف پورشه تایکان

تایکان توربو با سیستم انتقال دو سرعته بازه حرکتی ۵۱۵ کیلومتر دارد، به احتمال فراوان این مدل صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی ۳.۲ ثانیه و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر را زیر ۱۰ ثانیه طی می‌کند، نهایت سرعت آن نیز حدود ۲۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

پورشه تایکان در نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت رسمی معرفی خواهد شد.


بیشتر بخوانید:همکاری تویوتا و بی‌وای‌دی برای توسعه خودروهای الکتریکی


انتهای پیام/

قیمت انواع پورشه تایکان

برچسب ها: فناوری ، اتومبیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.