آیین دوازدهمین سالگرد آیت‌الله مشکینی،امام جمعه فقید قم و هفتمین شب درگذشت حجت الاسلام حائری در حرم بانوی کرامت(س)برگزار شد.

آیین بزرگداشت آیت الله مشکینی در قم برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مراسم بزرگداشت دوازدهمین سال ارتحال آیت‌الله علی مشکینی، رئیس اسبق مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم و هفتمين شب درگذشت حجت الاسلام والمسلمين سيدعليرضا حائری رئیس فقید موسسه دائره المعارف اسلامی شب پنجشنبه شب سوم مرداد ماه پس از فریضه مغرب و عشاء  در شبستان امام خمينی حرم مطهر برگزار شد.

در این مراسم که نمایندگان بیوت مراجع تقلید، علما، روحانیون، طلاب، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، وزیر اطلاعات، مسئولان استانی و قشر‌های مختلف مردم حضور داشتند، آیت الله حسینی بوشهری از مرحوم آیت الله مشکینی و حجت الاسلام و المسلمین حائری به عنوان دو اسوه اخلاق، اخلاص و عبودیت یاد کرد و با تبیین ویژگی‌های شخصیتی آنان نظیر علم، دانش، فرزانگی، فقهات و بصیرت گفت: این دو عالم وارسته از بهترین الگو‌ها برای طلاب جوان هستند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه افزود: مراسم امشب را نه تنها تجلیل مقام دو شخصیت دینی و مذهبی بود بلکه تجلیل مقام علم و فقهات بود.

وی با بیان اینکه ۱۲ سال از ارتحال آیت الله مشکینی میگذرد، اما همچنان نام این عالم شریف، مجاهد و پارسا در بین حوزویان می‌در خشد گفت: تالیف کتبی در حوزه عقاید، تفسیر، مسائل اججتماعی و خانوادگی از اقدامات علمی آیت الله مشکینی است که بدون شک این آثار موثر، مفید و ارزشمند و راهگشا می‌باشد.

وی افزود: در درس اخلاق این عالم ساده زیست، مجاهد و با اخلاق که حاضر می‌شدیم در چهره شاگردان تاثیرگذاری را کامل و آشکار می‌دیدیم و لذت می‌بردیم.

وی همچنین با اشاره به ویژگی‌های علمی حجت الاسلام و المسلمین حائری گفت: آن عالم ربانی در سه حوزه نجف، عراق و قم به تحصیل پرداخت و بعد‌ها بعنوان یکی از اساتید برجسته مطرح شد و شاگردانی را تربیت کرد که امروز در عرصه علم، پژوهش و تحقیق فعالیت‌های چشمگیری دارند.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: حجت الاسلام و المسلمین حائری در بعد اخلاقی ویژگی‌های خاص و منحصر بفردی داشتند که در زمان قبول مسئولیت موسسه معارف اسلامی، تاثیرگذاری و احتیاطش به اموال بیت المال برای همه بیش از پیش نمایان شد.

مرحوم آیت الله علی مشکینی امام جمعه فقید قم سال ۸۶ دعوت حق را لبیک گفت.

مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حائری مدیر فقید موسسه دایره المعارف فقه اسلامی چهارشنبه گذشته بر اثر عارضه مغزی به دیار باقی شتافت.

انتهای پیام/ش

دوازدهمین سالگرد ارتحال  آیت الله مشکینی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار