نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی ایل راه‌های چالدران خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،عین الله شریف پور، نماینده مردم شهرستان‌های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در بازدید از مناطق ییلاقی چالدران با اعلام اینکه امسال بیش از ۳۰ هزار نفر از عشایر کوچ رو شهرستان‌های شمال استان در ۲۲۰ منطقه ییلاقی چالدران استقرار یافته اند افزود: این عشایر با حضور ییلاقات این شهرستان نقش موثری را در تولید فراورده‌های لبنی و دامی کشور ایفاء می‌کنند.
 
شریف پور با اعلام اینکه بیش از ۴۰ درصد از ایل راه‌های استان در شهرستان چالدران موجود می‌باشد ، افزود:متاسفانه این ایل راه‌ها به علت جاری شدن سیل‌های امسال از وضیعت نامناسی برخوردار هستند.
 
وی گفت: امسال با تخصیص بیش از ۲ میلیارد ریال اعتبار ایل  راه‌های موجود در شهرستان بهسازی و مرمت می‌شوند.
 
رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری این دیدار با اعلام اینکه سطح مراتع استان ۲ میلیون ۷۶۸ هزار هکتار است افزود: ۷۵۰ هزار هکتار از این مراتع جزء مراتع ییلاقی می‌باشد.
 
شفیعی افزود:حدود ۱۸ هزار ۵۰۰ خانوار عشایری با یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد دامی با استقرار در ۹۷۷ منطقه ییلاقی از این مراتع بهره مند می‌شوند.
 
در این بازدید جمعی از عشایر به بیان مسائل و مشکلات خود از جمله خواستار استفاده بهنیه از علوفه موجود در کنار مناطق صفر مرزی و افزایش زمان حضور دام در مناطق ییلاقی شدند.
 
 
انتهای پیام/م
 

اختصاص اعتبار برای ساماندهی ایل راه های چالدران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.