اعزام تیم دادرس دختران ناحیه یک اهواز به مسابقات کشوری

سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز از اعزام تیم دختران دبیرستان متوسطه اول ستایش این ناحیه به نمایندگی خوزستان در مسابقات کشوری خبر داد.

نیسی گمراوی سرپرست آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز در گفت وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، صادق گفت: تیم دختران متوسطه اول این ناحیه با کسب رتبه اول استان توانست جواز حضور در مسابقات کشوری را به دست آورد.

وی افزود: تیم دانش آموزان ناحیه یک متشکل از ۱۴ دانش آموز نخبه طرح دادرس است و این مسابقات در بخش کتبی و در بخش عملس در قسمت‌های پناه گیری و خروج ایمن، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه (BLS)، کنترل خونریزی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، احیاء قلبی و ریوی (CPR) و اسکان اضطراری (چادر زنی) و اطفاء حریق برگزار خواهد شد.

نیسی گمراوی بیان داشت: در همین سیل اخیر خوزستان چند تیم از همین دانش آموزان دادرس توانستند در امر اسکان اضطراری (چادر زنی) چندین کمپ اسکان سیل زدگان را در کنار سایر نیرو‌های امدادرسان هلال احمر بر پا کنند.

گفتنی است، این مسابقات از ۴ لغایت ۷ مرداد ماه در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار می‌شود.

هدف از برپایی این دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان این بوده است که در هنگام خطر آمادگی لازم را داشته باشند و در وهله‌ی اول محافظ جان خود باشند و تواناتی نجات جان همکلاسی‌ها و خانواده هایشان را داشته باشند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.