نماینده، ولی فقیه در استان همدان؛

مردم ستون‌های مستحکم دین خدا هستند

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت: در حکومت علوی مردم ستون‌های مستحکم دین خداوند هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی نماینده، ولی فقیه و امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه با اشاره به دیدار ائمه جمعه با مقام معظم رهبری به مناسبت چهلمین سالگرد تجمع عظیم مردم در نمازجمعه به برکت امام (ره) و خون شهدا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به مردمی بودن ائمه جمعه و مسوولان تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه افراد انقلابی باید با مردم بوده و برای آن‌ها کار کنند تأکید کرد: انقلابی بودن با مردمی بودن گره خورده است.

امام جمعه همدان به تشریح روایتی از نهج‌البلاغه و توصیه امام علی (ع) به مردمی بودن مسوولان پرداخت و گفت: در حکومت علوی مردم ستون‌های مستحکم دین خداوند هستند.

وی با بیان اینکه در این حکومت نیز به طور واقعی مردم مورد توجه هستند اظهار کرد: نباید از یاد برد که ائمه جمعه تبیین‌کننده حکومت علوی هستند و باید با لطف و محبت با مردم برخورد کنند.

شعبانی با اشاره به غبارروبی مزار شهدای نمازگزار همدان گفت: در بمباران نماز جمعه همدان در سال ۶۱ تعداد یکصد نفر شهید شدند که از همین جا به روح پرفتوح آن‌ها درود می‌فرستیم.

وی در ادامه به تشریح یکی از نامه‌های علی ابن ابیطالب به مردم مصر با این عنوان که مردم در دنیا ماندگار نیستند و توجه به مرگ باید مورد توجه باشد، پرداخت و افزود: در قرآن کریم هم عنوان شده که هر کس از ذکر خدا دور باشد زندگی سختی خواهد داشت، زیرا آرامش انسان در گرو یاد خداوند متعال است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه نماز جمعه یکی از مصادیق ذکر پروردگار بزرگ است به رحمانیت خداوند در کنار در نظر گرفتن عذاب الهی اشاره کرد و افزود: وعده الهی بر این است که هرکس در راه سخت زندگی مجهز باشد و توشه بردارد موفق خواهد شد.

وی با بیان اینکه طبق روایات ذکر کثیر خداوند که یکی از مصادیق آن قرائت تسبیحات حضرت زهرا (س) بعد از نماز است، نجات‌دهنده افراد از عذاب جهنم خواهد بود، نمازگزاران را به تقوای الهی فراخواند.

شعبانی در ادامه سالروز عملیات مرصاد را گرامی داشت و با بیان اینکه طبق وعده الهی جریان کفر و نفاق سرنگون خواهد شد گفت: به لطف خدای بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی هر روز بالنده‌تر و قدرتمندتر از قبل در حال پیشروی است و دستیابی به اهداف آن با همدلی و همراهی همگان و اتحاد محقق خواهد شد.

وی با اشاره به دشمنی انگلستان با ایران اسلامی اظهار کرد: انگلیس، قبل از انقلاب اسلامی قدرت بسیاری داشت، اما امروز با فرستادن واسطه خواهان گفتگو با ایران اسلامی است که این موضوع اقتدار مردم و اثبات تأثیرگذاری مقاومت را نشان داد.

انتهای پیام/د.ا

انقلابی بودن با مردمی بودن گره خورده است

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار