آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال و کسب مهارت

فرماندار گناوه گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال پایدار و کسب مهارت در جامعه می‌باشند.

سید علی پاکنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: ارتباط بیشتر بین موسسات خصوصی و ادارات باعث توسعه و تقویت آموزش‌های آزاد است که در شهرستان گناوه با آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد این امر انجام شده است.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای زمینه ساز اشتغال پایدار در جامعه و کسب مهارت است و همایش‌ها و سمینار‌هایی در شهرستان گناوه در این زمینه برگزار شده است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: با اولویت بندی آموزش‌های فنی و حرفه ای، آموزش‌ها به روستا‌ها سوق داده شود تا ماندگاری در روستا‌ها بیشتر شود.

پاکنژاد عنوان کرد: امروز با آموزش‌های مهارتی توسط فنی و حرفه‌ای در بسیاری از روستا‌ها و کسب مهارت‌های اشتغال در این روستاها، مهاجرت روستائیان کاهش و ماندگاری در روستا‌ها افزایش یافته است.

وی گفت: شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری است و نیاز این شهرستان به آموزش‌هایی در زمینه صنایع دستی، گردشگری، هتل داری است در اولویت کاری شورای مهارت قرار گیرد.

فرماندار گناوه با بیان اینکه فعال نمودن کارگاه‌های گلیم و گبه بافی شول که یک برند محسوب می‌شود بیان کرد: کارگاه گبه و قالی در شهرستان گناوه از کارگاه‌های موفق است،‌می‌توان سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام داد.

پاکنژاد ادامه داد: مددجویان نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی نیز نیاز به حمایت و آموزش و کسب مهارت دارند که هماهنگی با این نهاد‌های حمایتی در دستور کار فنی حرفه‌ای باشد.

وی افزود: فنی حرفه‌ای حوزه بندر ریگ روستا‌های زیادی را تحت پوشش قرار داده است و درخواست‌ ما ارتقاء مرکز فنی حرفه‌ای بندر ریگ است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: با توجه به رونق بازار و موقعیت شهرستان گناوه، این شهرستان می‌تواند در زمینه کسب و کار الکترونیکی بیشترین شغل را ایجاد کند لذا دوره آموزشی بازاریابی الکترونیکی در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: شواری عالی مهارت با دیدگاه توسعه مهارت آموزی با ریاست معاون اول ریاست جمهور در کشور تشکیل شده است و هدف آن ترویج فرهنگ مهارت آموزی در بین جامعه است.

عبدالمجید دراهکی بیان کرد: با توجه به عدم استخدام در دستگاه‌های دولتی و ظرفیت عظیم استان بوشهر از دیلم تا عسلویه در حوزه انرژی تربیت نیروی ماهر از اولویت‌های توسعه اشتغال پایدار به شمار می‌رود که در این راستا آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقشی مهم ایفا می‌کند.

وی تصریح کرد:با توجه به ظرفیت‌های شهرستان گناوه و با هدف نیازسنجی مشاغل جدید شورای مهارت شهرستان تمامی مشاغل نوپا راشناسایی کند، تا با برنامه ریزی منسجم در راستای توسعه شهرستان گام برداشته شود.

انتهای پیام/م

شهرستان گناوه دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی در حوزه گردشگری است

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.