تظاهرات ضد نژاد پرستی در اعتراض به قتل یک سیاهپوست در فرانسه

مخالفان نژادپرستی با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف فرانسه قتل نخبه سیاهپوست را که با اهداف نژادپرستانه صورت گرفته بود، محکوم کردند.

تظاهرات ضد نژاد پرستی در اعتراض به قتل یک سیاهپوست در فرانسهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، مخالفان نژادپرستی با برپایی تظاهرات در شهر‌های مختلف فرانسه قتل نخبه سیاهپوست را که با اهداف نژادپرستانه صورت گرفته بود، محکوم کردند.

در منطقه روان عصر روز جمعه راهپیمایی آرام برگزار شد. این راهپیمایی در بزرگداشت ممدو باری آموزگار و محقق گینه‌ای که مورد حمله قرار گرفت و جانش را از دست داد، برگزار شده است.

وی دکترای خود را به تازگی اخذ کرده و مورد تشویق هیئت ژوری قرار گرفته بود. ممدو باری در پی حمله فردی که تعادل روانی نداشت، جان خود را از دست داد.

عامل حمله به باری هم اکنون در بیمارستان روانی بستری است. ممدو باری پدر یک دختر دو ساله است. گزارشگر این شبکه گفت: فاطوما باری همسر ممدو است. فاطوما آرام و قرار ندارد و با دختر دو ساله اش تنها مانده است.

فاطوما گفت: «وقتی دخترم بزرگ شد چطور به او بگویم که پدرش کشته شد، چون یک سیاهپوست بود.»

گزارشگر در ادامه گفت: «فرد مهاجم به عنوان مظنون بازداشت شده است. به رغم سوابق بیماری روانی فرد مهاجم، سازمان غیردولتی موبیل راسیست که علیه نژادپرستی مبارزه می‌کند، از طریق دادگاه وارد عمل شد.»

گزارشگر افزود: «همسر باری در راهپیمایی روز جمعه پیشاپیش شرکت کنندگان حرکت می‌کرد. دو هزار نفر در این راهپیمایی شرکت کردند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار