مبارزه با آفت« زنجره مو» نیازمند مشارکت جدی کشاورزان است

معاون مدیریت معاون حفظ و نباتات جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه آفت زنجره مو اغلب باغات انگور استان زنجان را آلوده کرده است گفت:مبارزه با آفت« زنجره مو» نیازمند مشارکت جدی کشاورزان استان است.

مبارزه با آفت« زنجره مو» نیازمند مشارکت جدی کشاورزان استان استمجید بلالی معاون مدیریت بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی زنجان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، گفت: اقدامات مبارزه با این آفت از خردادماه آغاز و همچنان در تا کستان های استان ادامه دارد.

وی ادامه داد:استفاده از آفت کش های مقاوم پس از برداشت محصول، بیل زدن در باغات و مزارع، هرس سرشاخه های درختان انگور می تواند از پیشروی آفت در تاکستانها جلوگیری کند.
 
این مقام مسئول افزود:بهترین راه  کنترل آفت زنجره مو، کود دهی و آبیاری منظم  است.

بلالی افزود: همچنین بیل زدن پای درخت وسوزانیدن علف‌های هرزباغات و اطراف آن‌ها، هرس سرشاخه‌های آلوده به تخم ریزی زنجره‌ها دربهار و سوزانیدن آنها، آب تخت کردن باغات ازروش‌های کنترل زنجره مو است.
 
مدیر معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی زنجان  ادامه داد: این  آفت خسارت جدی به مزارع و باغات می زند و برای مهار آن نیازمند همکاری و مشارکت کشاورزان هستیم  زیرا اگر فقط یک باغ آلوده به این آفت باشد می تواند مجددا باغات دیگر را آلوده کند. 

وی تصریح کرد : آفت  بیشترین خسارت  را به تاکستان های شهرستان ابهر وارد کرده است.
 
انتهای پیام/ن
 

مبارزه با زنجره آفت مو در باغات انگور استان زنجان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.