انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر فراخوان مسابقه استانی نمایشنامه نویسی ویژه مدارس را منتشر کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر گفت: با توجه به اهمیت هنر تئاتر در فعالیت هنری دانش‌آموزان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن هنر‌های نمایشی مسابقه نمایشنامه نویسی در بخش دانش‌آموزی را برگزار می‌کند.

جهانشیر یاراحمدی افزود: کیفیت آثار متقاضی و مضامینی همچون اخلاق اجتماعی، خانوادگی، آموزشی، انسان دوستی، مهرورزی، نشاط و امید، توجه به محیط زیست و مسائل تربیتی، دفاع مقدس، فضای مجازی و آسیب‌های آن و حقوق شهروندی در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: این مسابقه در دو بخش آزاد و استعداد‌های ویژه برگزار خواهد شد که بخش اول به نویسندگان و نمایشنامه نویسان استان و بخش دوم به دانش آموزان مقاطع مختلف فعال در این زمینه پرداخته شده است.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر بیان کرد: این مسابقه در گستره جغرافیایی استان بوشهر برگزار می‌شود بنابراین نمایشنامه نویسان استان می‌توانند با ارسال آثار در این رویداد شرکت کنند.

یاراحمدی با اشاره به اینکه محدودیتی در تعداد آثار ارسالی از سوی یک نویسنده وجود ندارد، افزود: نویسنده باید در عنوان اثر خود مقطع تحصیلی و گستره موضوعی نمایش را مشخص کند.

وی یادآور شد: آثار ارسالی پیش از این نباید در هیچ جشنواره یا مسابقه‌ای در این زمینه شرکت کرده باشد چنانچه در هر مرحله‌ای خلاف این موضوع برای دبیرخانه مسابقه مشخص شود اثر یادشده از حضور در جشنواره منع خواهد شد.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر افزود: نویسندگان باید علاوه بر فرم تکمیل شده و یک قطعه عکس، آثار خود را در دو فرمت pdf و word به نشانی namayesh.bu@gmail.com بفرستند.

یاراحمدی عنوان کرد: مهلت ارسال آثار تا پایان مهر و نتیجه نهایی این مسابقه ١٥ آبان اعلام خواهد شد.

وی گفت: به‌منظور پاسداشت زنده‌یاد علی غلامی هنرمند پیشکسوت عرصه نمایش، این رویداد به نام وی نام گذاری شده است.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر بیان کرد: مرحوم غلامی دنیای تئاتری خود را در مدارس با هدایت معلمان آغاز کرد و پس از کسب عنوان معلمی، این مسیر را در عرصه هنر ادامه داد و با شور و شوق خاصی سبب تربیت دانش آموزان در تئاتر جنوب کشور شد.

انتهای پیام/ک

انتشار فراخوان مسابقه استانی نمایشنامه نویسی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.