انجام فاز دوم برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از انجام فاز دوم برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان خبر داد.

عرب مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: فاز دوم برق رسانی به مجتمع گردشگری کاه کوه سرایان به طول ۱۴۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

او افزود: پارسال فاز اول به طول یک کیلومتر و با اعتبار ۷۵۰ میلیون ریال اجرا شد و بدلیل عدم تخصیص کامل اعتبار تاکنون فقط عملیات تیرگذاری انجام شده و کابل کشی پروژه هنوز انجام نگردیده است.

عرب در ادامه بیان کرد: با مساعدت فرمانداری شهرستان در کمیته برنامه ریزی سال ۹۸، اعتبار کامل برای اجرای کابل کشی و نصب ترانس و سایر ملزومات پیش بینی گردیده و به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آغاز و پروژه تکمیل خواهد شد.

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات ۹۸  شاهد افتتاح این پروژه در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خواهیم بود.

او اظهار کرد: مجتمع گردشگری کاه کوه در شمال شهر سرایان و در مسیر آب قنات زابر و آسیاب آبی کاه کوه و نزدیک پیست موتور سواری سرایان و مشرف بر شهر سرایان واقع شده و به لحاظ موقعیت از وضعیت خوبی برخوردار بوده و دارای چشم انداز و مناظر خوبی می‌باشد.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: آسیاب آبی کاه کوه که در ابتدای ارتفاعات شمال شهر سرایان قرار گرفته، با شماره ۲۸۷۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

او  افزود: مرمت این بنای تاریخی در سال ۱۳۹۱ انجام شده است و آسیاب آبی فعال شهرستان می‌باشد که به دلیل خشکسالی‌های پی در پی و کم شدن آب قنات چند سالی است که امکان خدمات دهی به مردم را ندارد.

عرب عنوان کرد: از زمان مرمت این بنا و اجرای طرح گردشگری کاه کوه توسط سرمایه گذار، بازدید‌ها ازاین بنا و منطقه افزایش چشمگیری داشته است و همگان به قابلیت بالای این منطقه و آسیاب در زمینه گردشگری و جذب گردشگر اذعان دارند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان بیان کرد: اجرای طرح گردشگری در مسیر قنات زابر سرایان که علاوه بر وجود آسیاب کاه کوه، پیست موتورسواری و جنگل بادامشک و همچنین پیست در حال احداث دوچرخه سواری و مناظر زیبا و ارتفاعات دیدنی را در خود جای داده، می‌تواند به رونق گردشگری منطقه کمک کند.

انتهای پیام / ط آ

اجرای طرح گردشگری کاه کوه در سرایان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.