معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واردات هزار و ۵۳۰  قلم کالای مشابهی که در کشور تولید می‌شود، ممنوع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سعید زرندی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین قدردانی از صاحبان واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی مازندران در ساری گفت: با هدف حمایت از تولیدات داخلی، واردات ۱۵۳۰ قلم کالای مشابهی که در کشور تولید می‌شود ممنوع شد.

وی افزود: تمرکز روی کالا‌های ساخت داخل، علاوه بر جلوگیری از واردات بی رویه برخی کالا‌ها در کشور موجب شد روابط بین دستگاه‌ها از طریق تقاضا و عرضه کالا‌های داخلی نیز بهبود یابد.

وی هلدینگ سرمایه گذاری را از راهکار‌های موثر در مقابله با  افت سرمایه گذاری در کشور دانست و گفت: با راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری در مازندران، تولید و عرضه محصولات به بازار‌های صادراتی به ویژه کشور‌های حاشیه خزر افزایش یابد.

خیریان پور معاون امور اقتصادی استانداری مازندران نیز در این مراسم، رفع تملیک ۷۳ واحد تولیدی و از سرگیری فعالیت ۴۰ واحد صنعتی را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده به منظور بازتوانی واحد‌های تولیدی استان بر شمرد.

رضیان عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم  با بیان اینکه کمبود نقدینگی مهمترین مشکل کنونی صنعتگران است، گفت: از  یک هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان نقدینگی موجود در کشور، کمتر از ۱۰ درصد آن در حوزه صنعتی و تولیدی وجود دارد و مابقی در حوزه خدماتی است که تورم موجود در کشور نیز از نبود تعادل نقدینگی ایجاد می‌شود.

وی از طرح حذف سود مرکب و مضاعف (جرایم و سود همراه با جرایم) در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید خبر داد و افزود: بر اساس این طرح، تولید کنندگان از پرداخت جرایم و سودی که بر جرایم از سوی بانک‌ها اعمال می‌شوند، معاف می‌شوند.

در پایان این همایش که به مناسبت گرامیداشت هفته صنعت و معدن برگزار شد، از صاحبان ۳۰ واحد برتر صنعتی و معدنی مازندران قدردانی شد.

انتهای پیام/ م

جلوگیری از واردات هزار و ۵۳۰ قلم کالا به کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار