پورمحمدی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

ساز و کار جناح‌های سیاسی مشخص نیست

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز گفت: جناح‌ها تعریف کاملی ندارند و سازوکار آن‌ها مشخص نیست و در زمان انتخابات بخش زیاد وقت ما صرف ساماندهی گروه‌ها می‌شود.

ساز و کار جناح‌های سیاسی مشخص نیستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز  در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه عملیات مرصاد اهمیت زیادی در کشور دارد، اظهار کرد: همچنان جا دارد که در تاریخ معاصر این عملیات مورد توجه قرار بگیرد و باید از قهرمانان این عملیات یاد شود.

وی ضمن درود به ایثارگران و شهدای کشور ادامه داد: اوج توهم و فساد منافقین تبهکار در طول این سال‌ها تا به امروز ادامه دارد. امام راحل ماهیت این جریان را به خوبی شناختند و هوشمندی ایشان موجب شناسایی این جریان شد و تدابیر خوبی در ابن راستا اتخاد کردند.

پورمحمدی تصریح کرد: همچنان به خیانت‌ها و خباثت‌های خود ادامه می‌دهند و اغلب فتنه و اختلاف انگیزی‌ها پیوسته توسط این‌ها مدیریت می‌شود و ابزار ان از طریق جاسوسی‌ها به دست دشمنان می‌رسد و عامل بسیاری از اقدامات علیه کشورمان هستند.

وی اضافه کرد: این فرقه ضاله گروهی به تمام قد در خدمت دشمنان هستند که بیشترین خیانت از جانب ان‌ها به کشور وارد می‌شود.

پورمحمدی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری افزود: این بیانیه بسیار جامع و پیوسته است که نیاز به توجه زیادی به آن دارد. مقام معظم رهبری وقت زیادی برای تبیین این بیامیه گذاشتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم با نگاه جامع شان چشم اندازی نسبت با آینده تبیین کردند، گفت: دشمن تلاش می‌کند تلاش‌ها را کم جلوه دهد و دستاورد‌های نقلاب اسلامط بسیار قابل توجه است.

پورمحمدی با بیان اینکه در این سال‌ها در فشار و جنگ قرار داشتیم، یادآور شد: روند پیشرفت در کشور بسیار خوب بوده که در ابعاد مختلف همچون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... بالا بوده است.

وی با بیان اینکه ما از هر طرف در محاصره هستیم، افزود: با وجود همه مشکلات و فشار‌ها گشور دوام می‌آورد که بخاطر توان بالای اقتصادی کشور است.

پورمحمدی با بیان اینکه نهمین کشور تولید کننده برق دنیا هستیم، یادآور شد: این دستاورد‌ها در فشار‌ها به دست آمده که در برخی موارد در بین کشور‌های دنیا رتبه ای برتر داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال فروپاشی اقتصاد کشور هستند، خاطر نشان کرد: در فضای سیاسی کشور برای انتخابات همه فعال هستند و حدود ۱۵ هزار نفر برای برای انتخابات پیش رو در تکاپو هستند.

پورمحمدی با بیان اینکه به دستاورد‌های خوبی در حوزه نظامی و دفاعی رسیدیم، افزود: این فضا و روحیه بالا در کشور تحسین برانگیز است و دشمنان را ناامید کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان اعتراف دارند که به دستاورد‌های بالایی رسیده ایم، ادامه داد: پیشرفت در کشور به اقدامات موثر و حرکات جهادی بوده و محصول تلاش جمعی و گسترده بوده که انگیزه‌های بالا در آن دیده می‌شود.

پورمحمدی با بیان اینکه بیشترین دستاورد‌های ما به یافته‌های علمی و دانش بنیان بوده است، تصریح کرد: دیدید که موشک بومی ما پهپاد امریکایی را مورد هدف قرار می‌دهد که محصول جوانان مومن و انقلابی کشور است.

وی اضافه کرد: این دستاورد‌ها عقبه بزرگ ملی در کشور دارد که با همت جوانان این مرز و بوم بوده و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نکات بسیار مهمی را مطرح کردند که نیاز به مرور پیوسته دارد.

پورمحمدی ما نسبت به آینده کاملا امیدوار هستیم، ادامه داد: ملت در مقابل دشمنان با امیدواری و مقاوم ایستاده و بصریت در جامعه وجود دارد و می‌بینیم که ناامیدی را در بین دشمن بوجود آورده است.

وی با اشاره به سبک زندگی در جامعه گفت: سبک زندگی بحث بسیار اساسی در جامعه بوده و در جلسات مختلف به آن پرداخته شده است.

پورمحمدی ادامه داد: همه مسئولیت‌ها در جامعه به حضور و مشارکت مردم بستگی دارد که رفتار و ادبیات سیاسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی ما تعریف جامعی در گروه بندی‌ها و فعالیت‌ها نداریم، اضافه کرد: جناح‌ها تعریف کاملی ندارند و سازوکار آن‌ها مشخص نیست و در زمان انتخابات بخش زیاد وقت ما صرف ساماندهی گروه‌ها می‌شود.

پورمحمدی به حضور احزاب و گروه‌ها در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: کلی وقت صرف می‌شود که چطور یکدیگر را درک کنیم و به یک شعار واحد برسیم تا کاندید مطلوب را انتخاب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای گام دوم نیازمند ساماندهی رفتار سیاسی هستیم، افزود: هنوز مرز‌های فعالیت در مجلس، شورا، نهاد مدنی مشخص نیست و نتوانستیم آن را تبیین کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه در انقلاب افراد بصیر و دلسوز زیاد داریم، یادآور شد: بسیاری رسانه‌های ما در فضای سیاسی و کاندیدا‌ها کار می‌کنند که هزینه‌های زیادی در بر دارد.

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت حزبی و جریان جناحی نیست، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های ما مردمی است و وظیفه روحانیت راهنمایی است و کار سیاسی نمی‌کنیم.

پورمحمدی با بیان اینکه ۶ ماه دیگر انتخابات است، تصریح کرد: اشکالی ندارد که ضعف هایمان را اعتراف کنیم.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ حزب در کشور داریم، یادآور شد: اگر ما یک سبک بومی و اسلامی داریم آن را شناسایی کنیم و طبق قاعده جلو رویم.

پورمحمدی با بیان اینکه امروز ۱۷ میلیون پرونده در قوه قضائیه داریم، افزود: سبک اداری ما هزینه بر است و دغدغه‌ها و ناخرسندی‌ها زیاد است.

وی با بیان اینکه بخشی از گام دوم انقلاب اسلامی اصلاح سبک مدیریتی و زندگی است، خاطر نشان کرد: ما تعریف خوبی از نظام مدیریتی و اداری مان نداریم و نیاز به هم افزایی داریم تا رشد مطلوب را نشان دهد.

پورمحمدی با بیان اینکه باید گام دوم را در بخش‌های مختلف عمیق برداریم، خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم و نیاز به کمک داریم تا رسالت خودمان را در حوزه‌های مختلف به خوبی نشان دهیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به شایعات موجود در شبکه‌های اجتماعی گفت: دشمنان اسلام طی ساعات مختلف روز مشغول به شایعه سازی و گروه سازی به نام حزب الله در شبکه‌های اجتماعی و بخش‌های مختلف هستند و ما باید کاملا حواسمان جمع بوده و بصیرت داشته باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه قدرت تاثیرگذاری داریم، یادآور شد: نگرانی غرب و دشمنان و جریان انحرافی در منطقه از ظرفیت متراکم و انباشته ملی کشورمان است. ما توان بسیار قوی و بالایی در بخش‌های مختلف داریم و کمبودی نداریم. اگر امکانات و ظرفیت کشورمان را به خوبی بشناسیم گام‌های بسیار بلندی می‌توانیم برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار