تولید۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در لرستان

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان، با اشاره به تولید پنج محصول عمده باغی در استان ، گفت: سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، علیرضا احمدوندی، مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان اظهارداشت: حدود ۵۱ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان لرستان به احداث باغات اختصاص دارد.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان، اظهارداشت: سالانه بالغ بر ۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در استان لرستان تولید می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین میزان تولید محصولات باغی مربوط به شهرستان‎های بروجرد، خرم‌آباد، دورود، سلسله، کوهدشت، الیگودرز، پلدختر، ازنا، چگنی و رومشکان است.

احمدوندی، با اشاره به تولید پنج محصول عمده شامل گردو، انجیر، انار، زردآلو و سیب در استان لرستان، بیان کرد: بین ۲۵ تا ۲۶ گونه محصول باغی قابلیت کاشت در استان را دارند و هم اکنون کشت می‌شوند.

وی ابراز کرد: در کوهدشت محصول انار، بروجرد سیب، دورود زردآلو و پلدختر انجیر، بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده‌اند.

احمدوندی، با اشاره به اینکه گردو نخستین محصول پر برداشت در استان لرستان است، گفت: بالغ بر ۱۲ هزار و ۲۴۲ هکتار از باغات استان زیر کشت درختان گردو قرار دارد.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان، افزود: گردو با ۱۲ هزار و ۲۴۲ هکتار سطح زیر کشت و تولید ۱۷ هزار تن سالانه اولین محصول پربازده در استان است همچنین سیب با پنج هزار هکتار سطح زیر کشت و ۵۵ هزار تن تولید سالانه دومین محصول پربازده در استان لرستان است.

وی تصریح کرد: انار با سه هزار و۳۷۷ هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه ۴۶ هزار تن، زردآلو با سه هزار و ۸۰۰ هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه ۳۰ هزار تن و انجیر با یکهزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیر کشت هزار و تولید سالانه ۳۰ هزار تن از دیگر محصولات پربازده در لرستان است.احمدوندی، کشاورزی و باغداری را از استعداد‌های خدادادی در استان لرستان نامید و بیان کرد: آب و هوای مناسب و رود‌های پرآب و خاک حاصلخیز استعداد ویژه‌ای برای کشاورزی دارد به طوری که به واسطه آب و هوای چهارفصل آن می‌توان عمده محصولات باغی را پرورش داد.

وی اظهار کرد:طرح توسعه و آبیاری نوین باغات ازجمله اهداف سازمان جهاد کشاورزی است که در این راستا تمام سعی خود را به کار می‌بندد.

مدیرباغبانی جهاد کشاورزی لرستان، با اشاره به خسارت سیل ۱۲ فروردین در حوزه باغات استان، سیل اخیر به پنج هزار هکتار از باغات لرستان خسارت وارد کرد که عمده خسارت در شهرستان پلدختر بود.

وی با اشاره به لایروبی باغات مناطق سیل زده و اصلاح ایستگاه‌های پمپاژآب، ابراز کرد: حدود ۸۰ درصد از کار لایروبی و اصلاح ایستگاه‌های پمپاژآب انجام شده است و ۱۰_ ۱۵ درصد دیگر در دست اقدام است.

احمدوندی، با بیان اینکه در خصوص آفات بیماری‌ها هم کمک‌های انجام گرفته است، افزود: هم اکنون باغات انار و انجیر در مناطق سیل زده مشکل چندانی ندارند و می‌توانیم امسال برداشت محصول داشته باشیم.

وی با اشاره به لایروبی باغات انار منطقه سیاب شهرستان کوهدشت، افزود: با کمک‌های به موقع به باغات انارستان کوهدشت، به حمد الله هم اکنون در این منطقه مشکلی نداریم و می‌توانیم امسال برداشت محصول داشته باشیم.

انتهای پیام/م

۳۰۰ هزار تن محصولات باغی در لرستان تولید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار