اختصاص ۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های سیلزده لرستان

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک هزار کیلومتر از راه‌های استان در سیل فروردین ماه امسال خسارت دید که برای بازسازی و احیا این محور‌ها تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: یک هزار کیلومتر از راه‌های استان در سیل فروردین ماه امسال خسارت دید که برای بازسازی و احیا این محور‌ها تاکنون ۳۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

 خالقی  افزود: ۹۲۰ میلیارد تومان خسارت سیل به راه‌های لرستان پس از تصویب وزارت راه و شهرسازی به تایید سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور رسیده و در مرحله اول ۳۴۰ میلیارد تومان از آن تخصیص داده شد.

وی با تاکید بر توزیع این رقم جبرانی بر اساس اولویت ادامه داد: یکهزار کیلومتر از راه‌های لرستان ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بر اثر سیل آسیب دیده که تلاش می‌شود ترمیم این محور‌ها با دسته بندی‌های تخصصی انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان میزان خسارت سیل به حوزه‌های راه و شهرسازی و راهداری استان را ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: چنانچه رقم مصوب شده برای استان به صورت مستمر و بر اساس پیش بینی‌ها تخصیص یابد بازسازی راه‌های سیل زده استان طی سه سال انجام خواهد شد.

فروردین ماه امسال بر اثر بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه‌های شهرستان‌های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در لرستان طغیان و سد مروک دورود نیز سرریز کرد که با جاری شدن سیلاب خسارت‌های فراوانی به بخش‌های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه‌های استان لرستان وارد شده است.

لرستان حدود هشت هزار کیلومتر محور ارتباطی دارد که سهم راه‌های روستایی از این رقم حدود ۶ هزار کیلومتر است.

انتهای پیام/ر

۳۴۰ میلیارد تومان برای بازسازی راه‌های سیلزده لرستان اختصاص یافت




www.irna.ir/news/۸۳۴۱۲۵۴۱/
برچسب‌ها
خسارت سیل

راه و شهرسازی

لرستان
نظر شما

نام
ایمیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.