آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در گلستان/ تحویل ۶ هزار و ۳۰۷ واحد تعمیری به مردم

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن گلستان گفت: کار تعمیر ۹ هزار و ۹۲ واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده استان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، عباس حق‌بین رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان گلستان درباره آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی منازل مسکونی در مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: براساس آخرین آمار ۲۱ هزار و ۱۰۲ واحدمسکونی شهری و روستایی در طوفان، رانش زمین و سیل اخیر در استان دچارت خسارت شدند.

وی با بیان اینکه سهمیه واحد‌های مسکونی تعمیری در استان سه هزار واحد افزایش یافته است، گفت: تعداد واحد‌های تعمیری در استان از حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد به ۱۳ هزار و ۸۰۳ واحدمسکونی افزایش یافت. تعداد واحد‌های احداثی نیز هفت هزار و ۲۹۹ واحدمسکونی است.


بیشتر بخوانید: روند بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سیل ویرانگر گلستان چگونه پیش می‌رود؟


رئیس ستاد بازسازی بنیاد مسکن استان ادامه داد: تعداد واحد‌های خسارت دیده شهری هفت هزار و ۳۲۱ واحد که شامل یک‌هزار و ۴۴۶ واحد احداثی و پنج هزار و ۸۷۵ واحد تعمیری است.

وی با بیان اینکه بیشترین خسارت حوادث امسال در بخش مسکن روستایی بوده است، گفت: در این بخش ۱۳ هزار و ۷۸۱ واحد خسارت دید. از این تعداد هفت هزار و ۹۲۸ واحد نیاز به تعمیر دارند و پنج هزار و ۸۵۳ واحد احداثی هستند.

حق‌بین با اشاره به شتاب گرفتن بازسازی مناطق سیل‌زده بیان داشت: تا کنون ۱۹ هزار و ۵۷۸ پرونده برای دریافت تسهیلات معرفی شده است و بانک‌ها با ۱۲ هزار و ۶۹ واحد قرارداد بسته‌اند.

وی درباره پرداخت کمک‌های بلاعوض معیشتی به سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: تا به امروز ۴۰ میلیارد و ۹۶ میلیون تومان کمک بلاعوض معیشتی به هشت هزار و ۹۹۷ خانوار آسیب‌دیده پرداخت شده است.

رئیس ستاد بازسازی بنیادمسکن استان با اشاره به آغاز تعمیر ۹ هزار و ۹۲ واحد تعمیری در مناطق سیل‌زده استان گفت: تا کنون از این تعداد کار تعمیرات ۶ هزار و ۳۰۷ واحد به پایان رسید و تحویل مردم شد.

وی درباره آخرین وضعیت واحد‌های احداثی در استان افزود: تا کنون یک‌هزار و ۹۱۹ واحد آواربرداری و سه هزار و ۲۴۴ واحد پی‌کنی شده است. همچنین فونداسیون یک‌هزار و ۶۱۷ واحد، اسکلت ۶۸۰ واحد، سقف ۱۴۵ واحد و همچنین دیوارچینی و اتمام عملیات ساختمانی ۸۵ واحدمسکونی در مناطق سیل‌زده استان انجام شده است.

انتهای پیام/ ب

آخرین اخبار از وضعیت مناطق سیل‌زده در گلستان

برچسب ها: حوادث ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.