عفو و گذشت پایه بیداری معنوی است

زمانی که قدرت داریم با گذشت باشیم و در زمان تنگدستی بخشنده تا فضلمان به کمال برسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، شامگاه روز شنبه و با حضور مدیرکل صدا و سیما مرکز استان ایلام،مدیر کل سازمان ارشاد استان، دبیر هیئت صلح و سازش استان،و جمعی از فعالان رسانه جلسه تقدیر از گذشت حکم قصاص نفس توسط خانواده مقتول (فرجی)برگزار شد.

مدیرکل صدا مرکز استان ایلام گفت: عفو و گذشت پایه بیداری معنوی است ،وقتى نبخشيده ایم ، انرژى حياتى وجودمان را صرف آن اتفاقاتی می كنیم که باعث رنجش ما شده است... تا وقتى به آن اتفاقات فكر می كنیم ،در جايى از وجودمان ، انگار یک نيرويى بیرونی روح ما را به زنجیر کشیده. وقتى دیگری را برای اتفاقات پیش آمده نمی بخشیم ،در واقع لياقت دريافت خود را از هستى پايين می آوريم. وقتى نمی بخشیم ، نمی توانیم با زندگی جاری باشیم، پس ببخشیم تا آزاد شویم .

خود آموز مدیر کل ارشاد استان ایلام بیان کرد:بخشش به نوعی اصيل ترين فضيلت است، چرا که اگر به ماهیت بخشش دقیق شویم خواهیم دانست که عفو و بخشش از عدالت برتر است، چرا که عدالت در جستجوي تنبيه است، ولي بخشش در جستجوي آشتي در قرآن هم در سوره‌های مختلف به این موضوع اشاره شده است .

وی ضمن تقدیر و تشکر از خانواده مقتول ،افزود:اینک شاهد یک رویکرد و رفتار خداپسندانه از اولیا دم و معتمدین هستیم انشالله سایر پرونده هایی شبیه این پرونده که جنبه الناس را دارد الگویی باشد برای همگان و به عفو و بخشش منجر شود.

کارزانی دبیر هئت صلح و سازش استان ایلام ترویج فرهنگ صلح و سازش را از مهمترین عوامل برقراری نظم و اتحاد در جامعه برشمرد و عنوان کرد: با همکاری دستگاه‌های مرتبط از ابتدای سال تاکنون دو پرونده قتل عمد با همکاری مصلحان استان به صلح و سازش خاتمه یافته است.

وی ادامه داد :هر جا که رسانه ها حضور داشته اند دشمنان شکست خورده اند و رسانه ها با این اخبار می توانند نقش مهمی در ترویج فرهنگ صلح و سازش داشته باشند.

عفو و گذشت پایه بیداری معنوی است

مرادی فعال رسانه ای استان در این زمینه گفت :در بسیاری از موارد افراد مایل به بخشش هستند اما می ترسند،کسی که در اوج قدرت ،خشم و عصبانیت از حق طبیعی خود میگذردو با وجود وضعیت نامطلوب مالی حاضر به گرفتن دیه نمی شود همچنین بدون هیچ توقعی با خدای خود معامله می کند و می بخشد فرد بسیار بزرگی است .

جهان فرجی پدر مقتول در این راستا گفت:ما با خداوند معامله کردیم و رضایت دادیم ، امیدواریم که این فرهنگ برای آیندگان باقی بماند.

انتهای پیام /با

جلسه تقدیر از گذشت حکم قصاص نفس توسط خانواده مقتول (فرجی)

برچسب ها: قتل ، سازمان زندان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.