پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: ۷۰۰۰ طرح اشتغالزایی مددجویان امداد با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در استان طی امسال ایجاد می‌شود.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، محسن رخصی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: در سنوات گذشته مراجعین امداد را بیشتر افراد بیمار، سالمند، ایتام و زنان بی سرپرست تشکیل می‌داد، اما طی ۲ سال اخیر شرایط اقتصادی به گونه‌ای شده که افراد بیکار جوان هم جزو مراجعین ما هستند و روز به روز شاهد افزایش بار مراجعین هستیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری در این راه سختی‌های زیادی را داریم، اما تمام تلاش خود را برای خدمت به افراد نیازمند به کار می‌بریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر حدود ۷۸ هزار خانواده با جمعیتی نزدیک به ۱۸۰ هزار نفر از خدمات مختلف و متنوع کمیته امداد استفاده می‌کنند.

این مسئول از پرداخت سالانه ۲۰۰ میلیارد تومان کمک معیشت به افراد تحت پوشش کمیته امداد خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۵۷۰۰ مورد وام کارگشایی با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به افراد جویای کار پرداخت شد.

رخصی عنوان کرد: استان کرمانشاه به لحاظ بیکاری شرایط خوبی ندارد و بسیاری از خانواده‌ها از این موضوع رنج می‌برند لذا اشتغال و توانمند سازی را دستور کار داریم.

وی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۵۰۳۰ وام طرح اشتغالزایی برای خانواده‌های تحت پوشش با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان از منابع کمیته امداد و بانکی پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه افزود: بر این اساس هر ساله شاهد استقلال مالی تعدادی خانواده هستیم و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی تصریح کرد: با نظارت‌های به عمل آمده بیش از ۹۰ درصد از وام‌های طرح اشتغالزایی در مسیر طرح هزینه می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد آموزش‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای است که در این راستا سال گذشته ۷۰۰۰ نفر از فرزندان مددجویان در رشته‌های مختلف با هزینه کمیته امداد در شهر‌ها و روستا‌ها آموزش‌های مختلف را دریافت کردند.

رخصی عنوان کرد: با توجه به تاکید بر بحث اشتغال امسال برنامه داریم که نزدیک به ۷۰۰۰ طرح اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۲۳۰ میلیارد تومان در استان ایجاد کنیم.

وی بیان داشت: در بحث کمک هزینه ازدواج و تهیه جهیزیه برای افراد تحت پوشش در سال گذشته توانستیم ۳۸۰۰ مورد با اعتبار ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه در استان ۲۰۰۰ دانشجو در حال حاضر تحت حمایت کمیته امداد هستند، افزود: همچنین حدود ۱۳ هزار نفر دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی تحت پوشش هستند و از مزایای کمک تحصیلی امداد بهره مند می‌شوند که طی سال گذشته بالغ بر ۳ میلیارد تومان در این راستا هزینه شد.

این مسئول ادامه داد: در سال گذشته ۵۵ هزار نفر از مددجویان از خدمات درمانی امداد بهره‌مند شدند که به این منظور ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمانی هزینه کردیم.

به گفته رخصی، ۵۰۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند و ۱۵۰۰ نفر نیز از برنامه رفع سو تغذیه استفاده می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت: در بحث ایتام بیش از ۷۰۰۰ نفر تحت حمایت حامیان کمیته امداد هستند.

وی تعداد حامیان در استان کرمانشاه را ۲۱ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این حامیان که در استان و خارج از استان هستند برای هر نفر از ایتام ۲۷۷ هزار تومان به حساب واریز می‌کنند که هر یتیم ۳ حامی دارد.

انتهای  پیام/ز

 

۷۰۰۰ طرح اشتغالزایی مددجویان امداد ایجاد می شود 

برچسب ها: کمیته امداد ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار