جشنواره پاسداشت میراث معنوی در آستارا

جشنواره فرهنگی پاسداشت میراث معنوی در آستارا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، پردل امیری نژاد، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا گفت: جشنواره فرهنگی پاسداشت میراث معنوی در آمفی تئاتر روباز طرح ساحلی سفیر امید این شهرستان برگزار شد.

وی با بیان اینکه اجرای موسیقی سنتی، پخت خوراک محلی و ارائه صنایع دستی از بخش‌های این برنامه بوده است، افزود: معرفی گلیم به عنوان محصول برجسته صنایع دستی منطقه که در روستای عنبران آستارا به عنوان یکی از سه روستای دهکده صنایع دستی بافت شده از دیگر اهداف این جشنواه بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آستارا اظهار داشت: پخت ۴ غذای محلی آستارا یعنی باسترما، چغرتما، برانی پلو و لونگی که در آستانه ثبت ملی است، از دیگر نکات قابل توجه این جشنواره بوده است.

امیری نژاد افزود: در روزگاری که غذا‌های آماده و فست فود سلامتی خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد، توجه به خوراک محلی سالمی که از دیرباز استفاده می‌شد لازم و احیای آن در جهت افزایش سطح سلامت خانواده‌ها ضروری است.

وی با اشاره به ثبت روستای عنبران آستارا به عنوان یکی از ۳ روستای گیلان به عنوان دهکده صنایع دستی تصریح کرد: ۷۰۰ خانوار این روستا گلیم بافی را به‌عنوان شغل انجام داده و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با ارائه تسهیلات در بحث فروش گلیم نیز از این افراد حمایت می کند.

انتهای پیام/ع

برگزاری جشنواره فرهنگی پاسداشت میراث معنوی در آستارا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.