کمپین بدون هپاتیت در یزد راه اندازی می‌شود

کارشناس هپاتیت مرکزبهداشت استان یزدگفت:کمپین بدون هپاتیت با همکاری انجمن علمی دانشجویان پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد به مدت سه روز در یزد راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، مهدی یاوری کارشناس هپاتیت مرکزبهداشت استان یزد  با اشاره به شعار روزجهانی هپاتیت سرمایه گذاری به منظور حذف هپاتیت، گفت: کمپین بدون هپاتیت با همکاری انجمن علمی دانشجویان پزشکی و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در روز‌های ۶ و ۷ و ۸ مردادماه سال جاری درسه ایستگاه میدان امیرچخماق، میدان آزادی و پارک آزادگان از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای خدمت رسانی به مردم یزد دایر است.

وی افزود: در این کمپین به افراد در مورد بیماری هپاتیت آموزش داده می‌شود  و غربالگری می‌شوند و افرادی که رفتار پرخطر داشته اندو مشکوک به این بیماری هستند معرفی نامه‌ای به افراد جهت ارجاع به یکی از آزمایشگاه‌های سطح استان یزد داده می‌شود که رایگان از آن‌ها آزمایش هپاتیت گرفته شود.

یاوری ادامه داد: از سال ۲۰۱۳ با کشف داروی سوفوسبویرانقلابی در درمان بیماران مبتلا به هپاتیت C به وجود آمد در سال ۲۰۱۳ نمونه ایرانی این دارو در کشور تولیدشد.

وی افزود: تولیداین دارو در کشوربیماران با مصرف ۳-۶ ماهه دارو به طورکامل درمان می‌شوند و نجات پیدا می‌کنند.

یاوری ادامه داد: از طرفی با توجه به هدف سازمان بهداشت جهانی به منظور حذف هپاتیت‌های ویروسی تا سال ۲۰۳۰ میلادی در سطح کشور کمپین‌هایی به این منظور راه اندازی شده است که بیماران فراخوان شوند و تحت درمان با این دارو‌های جدید قرارگیرند.

کارشناس هپاتیت مرکزبهداشت استان یزد گفت: با راه اندازی کمپین حذف هپاتیت سی در استان یزد از امروز ۶ مردادماه  مصادف با ۲۸ جولای که روز جهانی هپاتیت شناخته شده است کلیه بیماران مبتلا به هپاتیت سی فراخوان می‌شوند و از سوی مشاور علمی هپاتیت دانشگاه علوم پزشکی آزمایشات تخصصی برایشان درخواست می‌شود.

وی اظهارداشت: هنگامی که آزمایش تخصصی برای این افراد درخواست شد با توجه به نوع ویروس هپاتیت که بدن آن‌ها را آلوده کرده است درمان‌های جدید برایشان آغاز می‌شود.

کارشناس هپاتیت مرکزبهداشت استان یزد افزود: با توجه به برآورد‌های اولیه که درسطح کشور صورت گرفته است هزینه‌های آزمایشات تخصصی ودارو‌های لازم برای درمان هربیمار مبتلا به هپاتیت سی، ۳ میلیون تومان است که با توجه به اینکه اکثربیماران مبتلا به هپاتیت سی از وضعیت مالی مناسبی برخوردار نیستند لازم است از حمایت‌های خیرین دراین خصوص استفاده شود.

سرمایه گذاری به منظور حذف هپاتیت شعار روز جهانی هپاتیت است

کارشناس هپاتیت مرکزبهداشت استان یزد گفت: تاپایان سال ۹۹ با درمان بیماران شناسایی شده هپاتیت C در استان یزد به سمت حذف هپاتیت سی در استان گام برمی داریم.

یاوری گفت: شعار روز جهانی هپاتیت هم طبق گفته سازمان جهانی بهداشت سرمایه گذاری به منظور حذف هپاتیت است و کمپین ما دراستان یزد هم در راستای اجرایی شدن همین موضوع است.

یاوری ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال ۹۹ با درمان بیماران هپاتیت سی شناسایی شده در استان یزد که حداقل ۶۰۰ نفر می‌باشند بهسمت حذف هپاتیت سی در استان یزد گام برداریم.

کارشناس برنامه هپاتیت مرکزبهداشت استان یزد با بیان اینکه حمایت خیرین درراستای حذف کامل هپاتیت بسیار اهمیت داردگفت: شماره حساب ۸۰۰۰۰۸۰۰ با شناسه واریز ۹۸۰۲۳۰۱۰۰۰۰۰۰ بنام دانشگاه علوم پزشکی یزد جهت کمک‌های خیران برای درمان هپاتیت سی درنظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ی

راه انداری  کمپین بدون هپاتیت در یزد از امروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار