کرجی نایب قهرمان جودو آسیا شد

سعید کرجی جوان ملی پوش جودو کشورمان به مقام نایب قهرمانی رقابت‌های آسیایی دست یافت.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در دومین روز از مسابقات جودو قهرمانی آسیا که در کشور چین تایپه در حال انجام است امروز در بخش آقایان، سعید کرجی ملی پوش جوان کشورمان در وزن ۹۰ کیلوگرم در اولین دیدار خود به مصاف حریفی از کشور ترکمنستان رفت و توانست او را با امتیاز ایپون شکست دهد و به مرحله بعد این رقابت‌ها صعود کند.

کرجی نایب قهرمان آسیا شد

کرجی در دومین دیدار در برابر حریف خود از کشور قزاقستان قرار گرفت و توانست او را با ضربه فنی شکست دهد و به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کند.

او در مرحله نیمه نهایی موفق شد حریف خود از کشور هندوستان را شکست دهد و با سه پیروزی، مقتدرانه به مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا راه پیدا کند. 

 سعید کرجی در مسابقه فینال و برای کسب مدال طلا به مصاف مون گیسئون از کره جنوبی رفت و نتوانست در برابر این حریف کره ای توفیقی کسب کند و به مقام نایب قهرمانی این دوره از رقابت ها بسنده کرد و به مدال نقره این دوره از مسابقات رسید.

پیش از این دیدار صبح امروز علی همتی در وزن ۷۳ کیلوگرم در اولین مبارزه خود به مصاف حریفی از کشور کره جنوبی رفت و در همان مبارزه اول خود با قبول شکست در برابر این حریف از گردونه این مسابقات کنار رفت.

در دیگر اوزان این مسابقات غلامرضا کشتکار در وزن ۹۰ کیلوگرم در مصاف با حریفی از کشور قرقیزستان باخت و با توجه به پیروزی رقیب خود در مراحل بعدی مسابقات، او به مرحله شانس مجدد رفت.

کشتکار در مرحله شانس مجد به مصاف حریف خود از کشو قزاقستان رفت و در برابر او هم نتوانست توفیقی را کسب کند و با دو باخت متوالی از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

در دیگر اوزان این مسابقات و در وزن ۸۱ - کیلوگرم علی کاظمی با قبول شکست در برابر حریف خود از کشور کره جنوبی از دور مسابقات حذف شد و نتوانست موفقیتی را کسب کند.

چگینی به مقام پنجم رسید

همچنین در بخش بانوان صبح امروز سایان چگینی در وزن ۶۳ - کیلوگرم پس از آن که در مسابقه اول خود در برابر حریفی از کشور قرقیزستان قرار گرفت، شکست خورد و با توجه به پیروزی این حریف در مراحل بعد، چگینی به به مرحله شانس مجدد رفت.

سایان چگینی در مرحله شانس مجدد به مصاف تینگ رولا از کشور میزبان (چین تایپه) رفت و در نهایت نتوانست در برابر این حریف توفیقی را کسب کند و به مقام پنجم این رقابت‌ها رسید.

در دیگر اوزان این مسابقات و در بخش بانوان مرضیه کمائی در وزن ۵۷ کیلوگرم در مبارزه با حریف خود ار کشور میزبان (چین تایپه) شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها حذف شد.

در دیگر وزن این رقابت‌ها مارال مردانی در وزن ۷۰ کیلوگرم در دور نخست مبارزه خود با حریفی از کشور مغولستان روبرو شد و با قبول شکست در برابر این حریف به مرحله شانس مجدد رفت.

مردانی در مرحله شانس مجدد هم نتوانست در برابر حریف خود توفیقی را کسب کند و با قبول دو شکست متوالی از ادامه رقابت‌ها کنار فت.

لازم به توضیح است که در دومین روز از مسابقات جودو جوانان قهرمانی آسیا که در چین تایپه در حال برگزاری است. تیم ملی جودو جوانان کشورمان امروز در مسابقه پایانی با ۷ نماینده بر روی تاتامی رفت که فقط یک نماینده از کشورمان موفق شد که مدال نقره این مسابقات دست پیدا کند و ۶ نماینده دیگر جودوکار کشورمان در اوزان مختلف نتوانستند موفقیتی را کسب کنند و از کسب دریافت مدال باز ماندند.

 


بیشتر بخوانید

محسنی: سرمربی تیم ملی جودو باید به روز باشد

نفرات اعزامی به مسابقات جهانی جودو کارگران مشخص شدند

مدیر تیم‌های ملی جودو: نوجوانان و جوانان جودو کار به مسابقات آسیایی اعزام می‌شوند/ امیدواریم وزارت ورزش حمایت بیشتری از ما کند


انتهای پیام/

آخرین اخبار از جودو ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار