استاندار ایلام عنوان کرد؛

عزم دولت برای توسعه صنعتی استان ایلام

استاندار ایلام گفت:عزم دولت برای توسعه صنعتی استان ایلام جدی است.

عزم دولت برای توسعه صنعتی استان ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در راستای پیگیری مصوبات سفر مقامات ارشد بلندپایه اقتصادی به ایلام دیدار‌هایی را با مقامات بلندپایه کشوری در مرکز برگزار کرد و از عزم جدی دولت برای توسعه صنعت استان خبر داد و گفت: زمینه سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان فراهم شده است.

وی بیان کرد: امروز دولت در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و دیگر صنایع اقدامات خوبی در استان انجام داده و در شرف انجام است که می‌تواند در توسعه استان نقش مهمی ایفا نماید.

سلیمانی دشتکی با اشاره به نشست امروز خود با وزیر صنعت و معدن و تجارت و مدیران شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو به اتفاق رئیس دیوان محاسبات کشور اظهار کرد در این جلسات توافقات بسیار خوبی در راستای ایجاد سرمایه گذاری در حوزه صنعت استان صورت پذیرفت.

استاندار ایلام در ادامه مصوبات این نشست‌ها را به شرح ذیل اعلام کرد:


۱- مقرر گردید که شرکت ایدرو نسبت به مطالعه و اجرای طرح روغن کشی از کلزا در شهرستان آبدانان اقدام نماید.

۲-مقرر شدجلسه‌ای درخصوص طرح بنزن آروماتیک از بنزین پیرولیز با محوریت استانداری ایلام به منظور فراهم نمودن زمینه اجرای طرح با مشارکت ایدرو و هلدینگ خلیج فارس در مجاورت پتروشیمی ایلام برگزار گردد.

۳-ضمن تاکید بر تسریع در اجرای طرح ممبران، توافق شد برنامه زمانبندی اجرای پروژه به نحوی که تا دهه فجر سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد، توسط شرکت ایدرو اعلام گردد.

۴-مقررگردید شرکت ایدرو نسبت به مطالعه و اجرای طرح تولید کیسه پلی پروپیلن با چاپ و لمینت به صورت چرخه‌ی کامل در شهرستان دهلران اقدام نماید.

۵- مقررگردید سازمان ایمیدرو نسبت به فعال سازی معادن کوچک غیر فعال استان اقدام نماید.

۶- مقررگردید ایمیدرو نسبت به طرح تولید کاغذ از کربنات کلسیم اقدام نماید.

۷- توافق شد ایمیدرو نسبت به مطالعه‌ی اکتشافی در سطح سه پهنه به مساحت ۷۵۰ کیلومتر مربع به منظور اکتشاف سنگ نما، قیرطبیعی و پتانسیل‌های تبخیری اقدام نماید.

۸- مقرر گردید صندوق توسعه‌ی ملی نسبت به تأمین تسهیلات ارزی پتروشیمی مهران پس از ارزیابی وبررسی فنی و اقتصادی اقدام نماید.

۹- توافق شد مطالعه و اجرای شهرک تخصصی صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان دهلران توسط شرکت شهرک‌های صنعتی ایران صورت پذیرد.

انتهای پیام/ د

توسعه صنعتی استان ایلام

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.