مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط‌زیست در قم عنوان کرد؛

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در فرهنگ‌سازی زیست محیطی

مدیرکل مشارکت‌های مردمی محیط‌زیست گفت:در ایام محرم،مبلغان دینی آموزه‌های زیست‌محیطی را هرچه بیشتر مورد توجه قرار دهند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ژیلا مهدی آقایی مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست روز یکشنبه ششم مرداد ماه در دیدار معاونان مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران در قم گفت: حفاظت از محیط‌زیست یک وظیفه دینی و ملی است و همه مردم و مسئولان باید در این رابطه تعهد و دغدغه جدی داشته باشند.

وی بابیان اینکه بی توجهی به چالش‌های زیست‌محیطی کشورمان، امنیت و سلامت جامعه را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند، اظهار داشت: توان و ظرفیت مالی و کارشناسی سازمان حفاظت محیط‌زیست برای فائق آمدن بر تمامی این مشکلات کافی نیست و آحاد جامعه باید در این امر مشارکت داشته باشند.

مدیرکل مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به ظرفیت گسترده روحانیت و حوزه‌های علمیه در عرصه فرهنگ‌سازی به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین قشرها، خاطرنشان کرد:مبلغان دینی در ایام محرم و صفر آموزه‌های زیست‌محیطی را در سطوح و لایه‌های مختلف جامعه رسوخ دهند.

وی در پایان تصریح کرد: فرهنگ‌سازی زیست‌محیطی در جامعه از سوی نهادهای تأثیرگذار، نقش مهمی در کاهش مشکلات و معضلات محیط‌زیست خواهد داشت که حتی می‌تواند از بروز مشکلات امنیت اجتماعی و بحران‌های سیاسی در این حوزه جلوگیری کند.

مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط‌زیست در سفر یک‌روزه به شهر مقدس قم ضمن بازدید از پژوهشکده محیط‌زیست دانشگاه قم، با جمعی از اعضای تشکل‌های مردم‌نهاد و فعالان زیست‌محیطی استان و نیز معاونین مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/ش

سفر مدیر کل مشارکت‌های مردمی محیط‌زیست به قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار