گزارش/

افزایش ۱۰ برابری عوارض تابلوی سینما‌ها شایعه یا ترفندی برای افزایش بهای بلیت؟

معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: نرخ عوارض تابلوی هیچ سینمایی ۱۰ برابر نشده است.

خبرنگار: کاظمی‌/شهرداری افزایش ۱۰ برابری عوارض تابلو‌های سینما‌ها را تکذیب کردبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، برابر قانون شهرداری‌ها بابت نصب تابلو‌های تجاری از صاحبان مشاغل عوارضی کسب می‌کنند که مبلغ آن بر اساس موقعیت ملک و اندازه تابلو متفاوت است. اگرچه فعالیت‌های فرهنگی معاف از برخی عوارض و مالیت‌ها هستند، اما در این مورد سینماداران هم مستثنی نیستند. افزایش سالانه نرخ این نوع عوارض هم به خاطر تورم موجود در کشور امری طبیعی است.

به تازگی محمد قاصد اشرفی رئیس انجمن سینماداران گفته که هزینه‌های نصب و بهره‌برداری سردر‌های سینما‌های تهران از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران ۱۰ برابر شده و از ۳ میلیون تومان در سال ۹۷ به ۳۰ میلیون تومان در سال ۹۸ رسیده است.

عبدالله علیخانی تهیه کننده و بازرس انجمن سینماداران به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: کسانی که این کار را می‌کنند، تخصصی در زمینه زیباسازی ندارند و معنی مردم شناسی، جامعه‌شناسی و شهرشناسی را نمی‌دانند. پس بهتر است به جای حمایت، تخریب نکنند.

امیرحسین شریفی هم که سری در میان تهیه‌کنندگان سینما بلند کرده است، خواستار تعطیلی سینما‌ها شده و اظهار کرد: در شرایطی که هر روز برای سینما مشکلاتی ایجاد می‌شود و به آن فشار می‌آورند، همان بهتر که کاملا تعطیل شود تا خیال همه هم راحت شود.

او با طرح این پرسش که مگر می‌شود هزینه را به یک باره ۱۰ برابر افزایش داد؟ گفت: با این کار راه تبلیغ فیلم‌ها در ماهواره دوباره باز می‌شود، حتی به نظر من ۲ برابر شدن هزینه تبلیغ فیلم‌ها در سر در سینما‌ها هم منطقی نیست، چه برسد به اینکه ۱۰ برابر شود.

حال شهرداری تهران این اظهارات را رد می‌کند و می‌گوید که محال است هزینه نصب تابلو بر سر در سینما‌ها را ۱۰ برابر افزایش دهیم.


بیشتر بخوانید: اخذ عوارض از تابلوهای سر درب اماکن تجاری و اداری ممنوع شد


حمیدرضا فرزام معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: عوارض نصب تابلو بر سر در سینماها اگرچه نسبت به سال گذشته گران‌تر شده، اما هرگز رشد ۱۰ برابری نداشته است و من تغییر عوارض از ۳ به ۳۰ میلیون تومان را رد می‌کنم.

معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه نرخ عوارض از روی کتاب ارزش‌گذاری املاک کشور تعیین می‌شود، گفت: هرساله وزارت کشور کتابی را به عنوان کتاب ارزش‌گذاری املاک کشور معرفی می‌کند که بر اساس آن کتاب شورای شهر ضریبی را مشخص می‌کند و آن ضریب برای تابلو‌ها لحاظ می‌شود.

او با بیان اینکه قیمت‌های این کتاب در ۲ سال گذشته افزایش شدیدی پیدا کرده است، تصریح کرد: در برخی از مناطق افزایش قیمت داشتیم و در برخی از مناطق هم عوارض کاهش پیدا کرده است.

معاون تبلیغات سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به موضوع سینما‌ها خاطرنشان کرد: ممکن است در جایی نرخ عوارض ۲۵ میلیون تومان بوده و اکنون ۳۰ میلیون تومان شده باشد، اما اینکه این نرخ ۱۰ برابر شده باشد، صحت ندارد و هر شخصی هم که اعتراضی دارد، ما برای شفاف سازی آمادگی داریم تا پرونده او را بازبینی کنیم و اگر در جایی افزایش نرخ عوارض نامتعارف و غیرقانونی باشد، اقدام کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شفاف سازی در این موضوع بیش از هر شخصی، برای مردم ضروریست، اگر مشخص نشود که این عوارض به چه میزان افزایش یافته است، به زودی شاهد افزایش نامتعارف قیمت بلیت سینماها به بهانه جبران هزینه‌های واهی خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار