بیش از ۲۰۰ نفر از اهالی روستای اکرمیه یزد رایگان ویزیت شدند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد از اجرای طرح کاروان سلامت در روستای اکرمیه بمدت دو روز و ویزیت رایگان بیش از ۲۰۰ نفر از روستائیان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، سید مهدی حسینی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات خانگی بانوان توانمند محلات شهرستان یزد از سوی امور بانوان فرمانداری و دستگاه‌های اجرای شهرستان و با مشارکت بخشداری مرکزی، شورای اسلامی و دهیاری اکرمیه، واحد داوطلبان این جمعیت نسبت به اعزام کاروان سلامت در راستای اجرای طرح ویزیت رایگان، و ارائه خدمات سلامت و توزیع سبد‌های سیفی جات به روستای مذکور اقدام نمود.

وی افزود: این کاروان متشکل از سه پزشک عمومی و دو پزشک متخصص زنان و اطفال، پنج پرستار و داوطلب، یک مربی امداد جهت آموزش امداد در خانه به روستائیان به روستای محروم اکرمیه واقع دربخش مرکزی اعزام شدند و در مراحل بعدی روستا‌های محروم دیگر را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد.

حسینی  ادامه داد: کاروان سلامت هلال احمر یزد در پایان فعالیت خود در مجموع بیش از ۲۰۰ نفر از مردم ،۳۵ نفر اطفال، ۷۰ نفر زنان، ۱۰۵ نفر عمومی، روستا را به صورت رایگان ویزیت کردند.

ئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد افزود: این طرح در راستای اهداف این جمعیت که حمایت از زندگی و سلامت انسان‌‏ها، تلاش برای تسکین آلام بشری و تامین احترام انسان‏‌هاست، خدمات خود را برای روستائیان محروم در قالب اعزام کاروان‌‏های سلامت به روستا‌های محروم ارائه کرده است.

وی گفت: این کاروان‌‏ها زمینه‌‏ساز حمایت از اقشار نیازمند با بهره‏‌مندی از توان و تخصص داوطلبان و هدایت مناسب امکانات و تجهیزات در راستای اثربخشی برنامه‏‌ها انجام می‏‌شود.

وی با بیان اینکه ارزش ویزیت و دارو‌های توزیع شده در قالب این طرح ٣٠،٠٠٠،٠٠٠ ریال بوده است، گفت: همچنین بابرپایی ایستگاه سلامت بیش از ۷۰ نفر از شهروندان این منطقه از خدمات رایگان تست فشار و قندخون بهره‌مند شدند.

وی افزود: ۲۰۰ بسته سبد سیفی جات بین مردم منطقه اکرمیه از سوی تیم کاروان سلامت هلال احمر یزد توزیع شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح کاروان سلامت از طرح‌های ملی جمعیت هلال احمر است که با هدف کمک به بهبود سطح سلامت محرومان، ایجاد زمینه رشد و توسعه سلامت در مناطق محروم، ارتقاء و بهبود کیفیت زندگی نیازمندان با حفظ کرامت انسانی و همچنین ایجاد مشارکت موثر در بین داوطلبان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ی

خدمات رسانی طرح کاروان سلامت هلال احمر یزد در روستای اکرمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار