با حضور کدخدایی؛

مراسم اختتامیه مدرسه حقوق اساسی شورای نگهبان برگزار شد

مراسم اختتامیه مدرسه حقوق اساسی شورای نگهبان با حضور قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز برگزار شد.

امام(ره) تاکید زیادی در تصویب قانون اساسی برای کشور داشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم اختتامیه مدرسه حقوق اساسی شورای نگهبان  با حضور عباسعلی کدخدایی قائم مقام و سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز برگزار شد.

کدخدایی در این مراسم با اشاره به فرآیند تصویب قوانین در ابتدای دوران انقلاب اظهار کرد: انقلاب اسلامی ریشه در اسلام داشت و مطابق با قوانین جهانی بود، در ابتدای پیروزی خود یک رفراندوم را برگزار کرد تا ساختار سیاسی پس از انقلاب را مردم مشخص کنند.

وی ادامه داد: حقوق و قانون اساسی مرحله دیگری از انقلاب اسلامی بود. قانون اساسی مانیفست یک ساختار سیاسی است که بر مبنای آن پیشرفت یک کشور شکل می‌گیرد.

سخنگوی شورای نگهبان تاکید کرد: شکل قانون اساسی در اغلب کشور‌ها مشابه یکدیگر است، اما ویژگی قانون اساسی در کشور ما دینی بودن آن است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بسیاری از انقلاب‌ها به این دلیل که پشتوانه مردمی خوبی ندارند، قانون اساسی با چند سال تاخیر نوشته می‌شود ولی در انقلاب اسلامی حضرت امام(ره) با اطمینانی که به مردم داشتند اجازه ندادند زمان زیادی از انقلاب بگذرد و سپس قانون اساسی نوشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار