دوره آموزشی نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌سازی برگزار شد

دوره آموزشی تخصصی «نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌سازی» در شهرکرد برگزار شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دوره آموزشی تخصصی «نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌سازی»، با حضور رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اندیشمندان دینی و جمعی از استادان در  شهرکرد برگزار شد.

آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در اختتامیه این دوره آموزشی گفت: هدف مشترک و الهی از ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر در آیات قرآن کریم است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر باید خیرخواهی خود را به آحاد جامعه اثبات کنند، افزود: اگر مردم بفهمند که امر به معروف و نهی از منکر زندگی خیری برای آنان رقم می‌زند قطعاً به آن گرایش می‌یابند.

او ادامه داد: آمران به معروف باید حامی اصلی مردم در جامعه باشند و مردم این حمایت را درک کنند.

آیت‌الله صدیقی با تاکید بر اینکه معروفات در باطن وجودی همه انسان‌ها وجود دارد و مردم تشنه آن هستند، اظهار کرد: عاقبت بخیری نیز در گرو شناخت درست منکرات و دوری از آن‌هاست که رستگاری جامعه را در پی دارد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه همه آحاد مردم موظف به حضور فعال در اهداف مشترک اجتماعی هستند، تصریح کرد: خداوند آمران به معروف و ناهیان از منکر را سفیران خود در زمین خطاب می‌کند که گرفتاران فکری، عملی و عقلی را نجات می‌دهند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه اگر کسی نسبت به گناه بی‌تفاوت باشد فاقد انسانیت و غیرت دینی است، خاطرنشان کرد: گسترش بی‌تفاوتی نسبت به گناهان در جامعه مانند سرطان همه اجزای جامعه را بیمار می‌کند.

آیت‌الله صدیقی بر بکارگیری فعالیت‌های ریشه‌ای در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و گفت: یکی از این فعالیت‌های ریشه‌ای، بومی‌سازی فضای مجازی است که مسئولین در این حوزه کوتاهی کرده‌اند.

او با بیان اینکه آموزش راهکاری برای نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر است تصریح کرد: گسترش امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مهارت مخاطب شناسی است تا با توجه به شرایط فردی و اجتماعی این فریضه اجرایی گردد.

انتهای پیام/خ

نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه‌سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.