مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین:

ثبت نام هزار و ۱۰۰ نفر از آسیب دیدگان ناشی از سیل در سامانه سجاد

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تا کنون هزار و ۱۰۰ نفر از آسیب دیدگان ناشی از سیل در سامانه سجاد ثبت نام کرده‌اند تا از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استان گفت : بر اثر وقوع سیل در استان ۲۷۰ روستا از عواقب آن متأثر شدند و پس از تمهیدات لازم تاکنون هزار و ۱۰۰ نفر در سامانه سجاد ثبت نامه کرده‌اند تا از تسهیلات حمایتی برخوردار شوند.

مهدیخانی افزود: اعتبارات تخصیص یافته به صورت تسهیلات ۴ درصدی با بازپرداخت ۴ ساله و یک سال تنفس برای متقاضیان داده می‌شود.

او اضافه کرد: تاکنون ۲۹۷ نفر از آسیب دیدگان ناشی از سیل برای دریافت دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند تا از تسهیلات حمایتی دولت برخوردار شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان افزود: همچنین ۶ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای سیل زدگان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیش بینی شده است که در این زمینه ۲۱۰ نفر از افراد تحت پوشش می‌توانند از این کمک‌ها برخوردار شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استان یادآور شد: همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای بیمه خانه‌های روستایی اختصاص داده شده است که تا سقف ۵۰ میلیون تومان این تسهیلات داده می‌شود.

مهدیخانی افزود: از این میزان ۱۵ میلیون تومان برای اسباب خانه و ۳۵ میلیون تومان برای خسارت ساختمان پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: مبلغ ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان هم برای پروژه‌های عمومی و عام المنفعه اختصاص خواهد یافت که اجرای آن از سوی جهاد کشاورزی با اولویت روستا‌ها صورت می‌گیرد.

مهدیخانی اضافه کرد: شش میلیارد تومان نیز برای لایروبی رودخانه‌ها، احداث دیواره، به شهرداری‌هایی که در مسیر رودخانه‌های سیل خیز هستند پرداخت خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اظهار داشت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هم برای تأمین خسارت زیرساخت شهرداری‌ها پیش بینی شده است و دو میلیارد و۲۰۰ میلیون تومان هم به دهیاری‌هایی که از ناحیه ماشین آلات، کانال آبرسانی و پل‌ها و ابنیه دچار خسارت شده‌اند پرداخت خواهد شد.

به گفته مهدیخانی، در سال جاری بر اثر وقوع سیل در استان بیش از ۲۴۰ میلیارد تومان به ابنیه و زیرساخت‌های ۲۷۰ روستا خسارت وارد شد.

انتهای پیام/ک

سیل در استان قزوین به ۲۷۰ روستا خسارت زد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.