بسته حوادث امروز ۸ مردادماه؛

از واژگونی آمبولانس در اهواز تا دستگیری سارق شب‌های قدر در ایذه

مهم‌ترین حوادث امروز، سه شنبه ۸ مرداد ماه ۹۸ در استان خوزستان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث در نقاط مختلف استان خوزستان در روز سه شنبه ۸ مردادماه ۹۸ را در این بسته خبری مشاهده نمایید.

برخورد آمبولانس و پراید در اهواز حادثه آفرید

آتش پاد علی تراب پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ساعت ۲۲ و ۱۴ دقیقه شامگاه گذشته، ۷ مردادماه یک دستگاه آمبولانس مرکز اورژانس ۱۱۵ با یک دستگاه خودرو سواری پراید در خیابان سلمان فارسی به سامانه ۱۲۵ گزارش شد.

او افزود: نیرو‌های عملیاتی امداد و نجات و اطفاء حریق سازمان به سرعت و با تجهیزات تخصصی به محل حادثه اعزام شدند.

تراب پور تصریح کرد: نیرو‌های عملیاتی با ایمن سازی محل حادثه و رعایت اصول ایمنی در تصادفات جاده‌ای و با عکس العمل سریع، مصدومان حادثه حبس شده در خودرو پراید را که ۲ نفر مرد و ۲ نفر زن بودند را خارج کرده و به منظور مداوا به عوامل امدادی اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

نشت گاز در منزل مسکونی، ساکنان را وحشت زده کرد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: ۳۰ دقیقه بامداد امروز سه شنبه ۸ مردادماه، شهروندی طی تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش نشانی، خبر نشت گاز در منزل مسکونی واقع در منطقه صد دستگاه را گزارش دادند.

آتش پاد علی تراب پور بیان کرد: اکیپ‌های امداد و نجات و اطفاء حریق سازمان با تجهیزات تحصصی به سرعت به محل حادثه اعزام شدند و با رعایت اصول ایمنی و قطع جریان برق و گاز، اقدام به تخلیه ساکنان کردند.

او گفت: به لطف خدا، خوشبختانه این حادثه صدمات جانی در پی نداشت و آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و اطمینان از رفع خطرات احتمالی، محل حادثه را به سمت ایستگاه مربوطه ترک نمودند.

پلیس، دستان سارق مسلح شب‌های قدر در ایذه را بست

مراد شمولی دادستان ایذه گفت: در شب‌های قدر اشرار مسلح که سابقه چند سرقت را در کارنامه خود داشتند در چهار راه هلال احمر این شهرستان با مأموران انتظامی درگیر شده و اقدام به تیراندازی به سمت آن‌ها کردند که ۳ نفر از سبزقامتان حافظ امنیت مردم مصدوم شدند.

او بیان کرد: ۲ نفر از این گروه در همان روز حادثه دستگیر و پرونده آن‌ها اکنون در حال رسیدگی است و یکی از این افراد نیز که متواری شده بود روز گذشته در محل مخفیگاه خود دستگیر و به جرم خود اعتراف کرد.

سارقان مسلح طلافروشی در بند قانون

شمولی در این خصوص اظهار داشت: بهمن ماه سال قبل، یک طلا فروشی در خیابان امام خمینی ایذه مورد سرقت مسلحانه قرار گرفت.

دادستان ایذه تصریح کرد: ۲ نفر از کسانی که در این سرقت مسلحانه دست داشتند دستگیر و به جرم خود اعتراف کردند، پرونده آن‌ها در روند رسیدگی قرار دارد.

مراد شمولی اذعان داشت: دادستانی هیچگونه مماشاتی با برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی نخواهد داشت و با دستگیر شدگان وفق قوانین و مقررات و بدور از هرگونه ارفاقی برخورد قاطع به عمل خواهد آورد.

انهدام باند ۳ نفره سارقان منزل در اهواز

سرهنگ کیومرث کشوری جانشین فرمانده انتظامی اهواز با اشاره وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی از مناطق این کلانشهر گفت: بررسی موضوع، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان احتمالی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او بیان داشت: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی و تخصصی باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای و سابقه دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در ۳ عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ کشوری با بیان اینکه در بررسی‌های بعمل مشخص شد، هر ۳ سارق سابقه دار و با قید وثیقه آزاد شده و مجددا اعمال مجرمانه انجام داده اند، افزود: متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۶ فقره سرقت منزل در شهر اهواز اعتراف نمودند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان اهواز با اشاره به تحویل متهمان به مرجع قضائی، به شهروندان توصیه کرد: تجهیز منزل به دوربین‌های مدار بسته، استفاده از تجهیزات ایمنی در ساختمان و بکار گیری نگهبان محله از راهکار‌های موثر در پیشگیری از سرقت منزل هستند.

پلیس دستان سارقان منزل در هندیجان را بست

سرهنگ نصیر ابدالی فرد فرمانده انتظامی هندیجان گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و همچنین در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در ببرخی مناطق این شهرستان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او اذعان داشت: ماموران پلیس آگاهی با پیگیری‌های شبانه روزی و اقدامات اطلاعاتی باند ۴ نفره سارقان منزل را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در چند عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ ابدالی فرد با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعدادی اموال سرقتی کشف شد، بیان کرد: متهمان در تحقیقات بعمل آمده به سرقت طلاجات و وجه نقد از ۱۱ منزل در شهرستان هندیجان اعتراف نمودند.

این مقام ارشد انتظامی اظهار داشت: متهمان پس از بازسازی صحنه و تکمیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شدند.

پارکینگ پلیس، پایان راه محموله کالا‌های قاچاق

سرهنگ سیدمحمد صالحی جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران مبارزه با قاچاق کالا شهرستان ماهشهر با رصد و کنترل دقیق خودرو‌های عبوری۲دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی اظهار کرد: ماموران پلیس در بازرسی از خودروی توقیف شده تعداد یک هزار ۶۳۲ قالب صابون، ۱۳ هزار و ۹۲۰ عدد کافی میکس، ۳ دستگاه کولر دو تیکه و یک دستگاه موتور سیکلت قاچاق فاقد هرگونه مدارک گمرکی کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با اشاره به اینکه در این رابطه ۴ متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی داده شدند، بیان داشت: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را بالغ بر ۲ میلیارد ریال برآورد کردند.

باند توزیع مواد مخدر در آغاجاری منهدم شد

سرهنگ محمد اسماعیلی فرمانده انتظامی آغاجاری گفت: در راستای اجرای طرح برخورد قاطع با فروشندگان و توزیع کنندگان موادمخدر، ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر آغاجاری با تلاش اطلاعاتی باند توزیع مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و طی عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

او بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با تحقیقات تخصصی و اجرای طرح کنترل محور‌های مواصلاتی یک دستگاه خودروی پژو ۲۰۶ حامل مواد مخدر را در محور ورودی شهرستان شناسایی و طی عملیاتی منسجم آن را متوقف کردند.

سرهنگ اسماعیلی افزود: در بازرسی از خودروی توقیف شده، مقدار ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آغاجاری اظهار کرد: در راستای اجرای این عملیات ۹ عضو باند قاچاق مواد مخدر را دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

برق دستبند بر دستان سارق حرفه‌ای

سرهنگ حجت سفیدپوست فرمانده انتظامی ایذه گفت: در راستای اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد قاطعانه با سارقان حرفه ای، ماموران کلانتری ۱۱ با اقدامات گشت زنی‌های هدفمند و نامحسوس یک سارق حرفه‌ای را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

او اذعان داشت: متهم در تحقیقات پلیس به ۵ فقره انواع سرقت از قبیل منزل، احشام و اماکن خصوصی و عمومی در سطح شهرستان ایذه اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی داده شد.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان خواست؛ در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی و مجرمانه توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

تخریب ۴ باب مغازه غیرمجاز و متخلف در اندیمشک

سرهنگ امیرعباس شهبازی فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: ماموران انتظامی با تحقیقات اطلاعاتی ۴ باب مغازه غیرمجاز درحاشیه جاده کمربندی اندیمشک که در پوشش اغذیه فروشی اقدام به توزیع موادمخدر را شناسایی کردند.

او با اشاره به ساخت غیرقانونی این مغازه‌ها در حاشیه جاده کمربندی، اذعان داشت: با پیگیری‌های بعمل آمده و پس از اخذ نظریه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری، ماموران انتظامی کلانتری ۱۲ و پلیس مبارزه باموادمخدر ضمن هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی مشترک ۴ باب مغازه غیرمجاز و متخلف را تخریب کردند.

سرهنگ شهبازی بیان داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی داده شد.

۵۸ سارق حرفه‌ای دستگیر شدند

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای و سابقه دار، فروشندگان موادمخدر و دارندگان سلاح‌های غیرمجاز به مدت ۷۲ ساعت در این کلانشهر اجرایی شد.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات تخصصی و اطلاعاتی ۵۸ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار، ۴ عامل تیر اندازی و ۴ خرده فروش مواد مخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در چند عملیات ضربتی و هماهنگ در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ دالوند بیان داشت: در راستای اجرای این طرح ۱۱۵ گرم انواع مواد مخدر، تعدادی اموال سرقتی، ۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و یک قبضه سلاح جنگی کشف شد.

او افزود: متهمان دستگیر شده در تحقیقات پلیس به ۱۳۴ فقره انواع سرقت، ۵ فقره تیراندازی غیرمجاز در سطح شهرستان اهواز اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهواز با بیان اینکه در این راستا ۳۸ موتورسیکلت و ۲۸ خودروی متخلف و بدون پلاک توقیف و ۳۱ معتاد متجاهر نیز دستگیر و به مراکز ترک اعتیاد تحویل داده شدند، تأکید کرد: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: حوادث ، امداد و نجات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.