رئیس دانشگاه ارومیه ؛

آرتمیا بزرگترین ظرفیت برای اشتغال منطقه است

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: آرتمیا بزرگترین ظرفیت برای اشتغال منطقه است.

آرتمیا بزرگترین ظرفیت برای اشتغال منطقه استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،نشست خبری مشترک رحیم حب نقی رئیس دانشگاه ارومیه و ناصر آق رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری در محل پژوهشکده مطالعات دریاچه ارومیه برگزار شد.

رئیس دانشگاه ارومیه در جمع خبرنگاران گفت: آرتمیا بزرگترین ظرفیت برای اشتغال منطقه است و در حال حاضر یک نقش ملی و بین المللی پیدا کرده است.

ناصر آق رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه گفت:اگر هر ۳۶۵ روز سال به طور روزانه هزار کامیون نمک از دریاچه ارومیه برداشت شود ۸۳۰ سال طول میکشد تا نمک دریاچه ارومیه تمام شود.

وی ادامه داد:خشکسالی های اخیر تاثیر زیادی در کاهش آرتمیا و زیست داشته که در لابه لای نمک و بستر دریاچه ارومیه ته نشین شده بود که خوشبختانه با بارش های امسال زنده شدند و حدود ۲ هفته قبل درخواست ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از ستاد احیای دریاچه ارومیه برای ارزیابی ذخایر کردیم.

رئیس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروری دریاچه ارومیه  بیان کرد:آنچه که در رسانه‌ها تحت عنوان انگل در دریاچه ارومیه معرفی شده،لارو مگس دریاچه شور است که زیانی برای دریاچه و آرتمیا ندارد.

وی ادامه داد: فاضلاب صنعتی و خانگی ارومیه وارد دریاچه میشود.طرحی برای تسویه فاضلاب قبل از ورود به دریاچه ارومیه در دست اقدام است.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری رئیس دانشگاه ارومیه

برچسب ها: محیط زیست ، حیاتو وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.