کارخانه راکد دیروز، امروز در مسیر صادرات/ زندانیان در سفره‌ تولید شریک می شوند

کارخانه‌ای که تا یکسال پیش امیدی به ادامه تولید نداشت امروز با حمایت‌های قضایی دادگستری گلستان در مسیر صادرات محصولات خود قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، کارخانه آجرسفال گنبدکاووس از سال ۱۳۹۰ با فراز و فرود‌هایی در مسیر تولید مواجه و در نهایت سه سال پیش، تولید آن متوقف شد.

پرونده این کارخانه در دستور کار دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در استان قرار گرفت و با پیگیری‌ها و نشست‌هایی که در این ستاد انجام شد، تولید آن از سر گرفته شد.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: هم اکنون ۱۱۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند و بر اساس اعلام صاحب کارخانه، با راه اندازی خط جدید تولید از ابتدای شهریور ۱۰۰ نفر دیگر در این کارخانه مشغول به کار می‌شوند که بیشترشان زندانیان رای باز خواهند بود.

هادی هاشمیان افزود: قرار است محصولات خط جدید این کارخانه که آجر‌های بزرگتر و سبک‌تر با نام پروتون است به کشور‌های روسیه و آذربایجان صادر شود.

۱۸ تیرماه امسال بود که رئیس کل دادگستری گلستان از استخدام زندانیان دیون مالی در این کارخانه خبرداد و گفت: صاحب کارخانه به شکرانه رونق دوباره، کسانی که سابقه زندان دارند را نیز در سفره‌ تولید شریک می‌کند و ۵۰ نفر از افرادی که در این کارخانه مشغول به کار هستند، از زندانیان دیون مالی رای باز هستند تا بتوانند بدهی‌های خود را بپردازند و زودتر از زندان آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۸۵ پرونده مربوط به واحد‌های تولیدی در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه استان در دست بررسی است که از این تعداد مشکلات ۶۲ واحد با نامه نگاری حل و فصل شد.

او افزود: امسال سه واحد تولیدی بزرگ هم که در آستانه تعطیلی بودند با رایزنی‌های انجام شده، احیا و از بیکار شدن ۲۱۰ کارگر جلوگیری شد.

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: امسال هم اعضای این ستاد به شهرک‌های صنعتی می‌روند و مشکلات کارخانه‌ها را موردی و میدانی بررسی می‌کنند.

هاشمیان افزود: پارسال با تلاش‌های انجام شده ۲۲ کارخانه که در آستانه تعطیلی بودند، احیا شدند و حالا دست کم ۳۵۰ کارگر با کار در این واحد‌ها روزی خانواده‌های شان را تامین می‌کنند.

انتهای پیام / فا

حمایت‌های قضایی دادگستری از کارخانه آجرسفال گنبدکاووس

برچسب ها: دادگستری ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار