تدوین آیین نامه درجه بندی اقامتگاه‌های بوم گردی

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از تدوین آیین نامه بهره برداری و درجه بندی اقامتگاه‌های بوم گردی خبر داد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، در آیین افتتاح همزمان ۴۳ اقامتگاه بوم گردی مازندران در شهرستان تنکابن گفت: بوم گردی اقامتگاه طبیعت گردی است و با توجه به افزایش روز افزون این اقامتگاه با ابلاغ آیین نامه عملکرد و کیفیت واحد‌ها را افزایش خواهیم داد.

او افزود: بوم گردی را با چند هدف دنبال می‌کنیم که ایجاد اشتغال برای جوانان و جلوگیری از مهاجرت و برگشت سرمایه به روستا و امکان مشارکت همه اقشار از مهم‌ترین اهداف این طرح هاست.

او گفت: بوم گردی رشد خوبی دارد بطوری که از واحد ۴۰۰ به هزار و ۷۰۰ واحد در کشور رسیده است، ولی درخواست رییس جمهور بیشتر است.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این مراسم که به میزبانی شهرستان تنکابن برگزار شد با بیان اینکه اصحاب رسانه در شناسایی ظرفیت گردشگری روستایی اقدام کنند گفت: مهم‌ترین هدف سازمان توزیع متوازن گردشگر و بازگشت به فرهنگ بومی محلی است.

او افزود: ۱۶۰ اقامتگاه بوم گردی در مازندران پروانه فعالیت دارند و ۲۲۱ مورد نیز موافقت اولیه ان صادر شده و ۵۰۰ درخواست نیز در نوبت است.
انتهای پیام/س
 

آیین نامه درجه بندی اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار