سازمان ملل:

حدود چهار هزار غیرنظامی افغان در شش ماه نخست 2019 کشته و زخمی شدند

یوناما اعلام کرد که طی شش ماه نخست 2019 حدود چهار هزار غیرنظامی افغان کشته و زخمی شده اند.

سازمان ملل: حدود چهار هزار غیرنظامی افغان در شش ماه نخست سال 2019 کشته و زخمی شده اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،  نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش تازه ای درباره تلفات غیر نظامیان در افغانستان، از کشته و زخمی شدن نزدیک به چهار هزار غیرنظامی تنها در شش ماه نخست سال 2019 میلادی خبر داد.

بر اساس این گزارش، در شش ماه نخست سال جاری میلادی، 3812 غیر نظامی در افغانستان کشته و زخمی شده اند که شامل 1366 کشته و 2446 زخمی می باشد.

سازمان ملل در این گزارش آورده است که علیرغم کاهش 27 درصدی تلفات غیرنظامیان در شش ماه نخست سال جاری نسبت به زمان مشابه سال گذشته، بازهم تلفات غیرنظامیان در افغانستان نگران کننده است.

بر اساس این گزارش، عناصر مخالف دولت همچنان عامل اصلی تلفات غیر نظامیان است. با این حال، در ربع دوم سال جاری کشته شدن غیر نظامیان توسط نیروهای طرفدار دولت از تعدادی که از سوی عناصر مخالف دولت کشته شده اند پیشی گرفته است.

استفاده از مواد انفجاری تعبیه شده به ویژه در حملات غیر انتحاری دومین دلیل عمده تلفات غیر نظامیان در افغانستان است که 28 درصد از مجموع تلفات را تشکیل می‌دهد. همچنین تلفات غیر نظامیان در پی عملیات هوایی به 14 درصد رسیده است.

سازمان ملل 52 درصد تمام تلفات غیر نظامیان را به نیروهای مخالف دولت، 38 درصد را به طالبان، 11 درصد را به داعش و 3 درصد آن را به عناصر نامشخص مخالف دولت نسبت داده است.

یوناما از تمام طرف های درگیر جنگ افغانستان خواسته است که برای به صفر رساندن تلفات غیر نظامیان تلاش کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار