استاندار سمنان:

تولید پسته گردش مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای دامغان دارد

علیرضا آشناگرگفت: برگزاری جشنواره پسته می‌تواند در بین‌المللی کردن این برند و ارزآوری موثر باشد.

تولید پسته گردش مالی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی برای دامغان دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علیرضا آشناگر در دیدار با اعضای شورای اسلامی و دست اندرکاران ستاد ششمین جشنواره ملی پسته ایران  ضمن بیان اینکه گردش مالی سه هزار میلیارد تومانی حاصل از تولید پسته در دامغان نقش فعالی را در توسعه این شهرستان ایفا خواهد کرد، گفت: پسته دامغان دارای آوازه ملی است که امیدواریم برگزاری این جشنواره سهمی در بین‌المللی کردن این محصول ارائه کند.

وی بابیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها یک فضای مفرح را در سطح شهرستان‌ها ایجاد می‌کند، افزود: این گونه اقدامات توانمندی‌های استان را نیز به مخاطب ارائه و باعث ایجاد زمینه جذب سرمایه‌گذاری، ایجاد مشاغل خانگی و جلوگیری از رکود و بیکاری در جامعه می‌شود.

استاندار سمنان بابیان اینکه دست اندرکاران جشنواره و جهاد کشاورزی باید در راستای ارتقای کیفیت محصول پسته تلاش کنند، ابراز داشت: به این منظور تاسیس شرکت تعاونی پسته‌کاران دامغان برای استفاده از سرمایه کشاورزان در توسعه شهر و همچنین انجام اقدامات تحقیقاتی و پژوهشی حوزه ارتقاء کیفیت محصول پسته امری ضروری است.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: به منظور کیفیت و غنا بخشی به فعالیت این جشنواره، بهره‌مندی از فرصت‌های تبلیغی رسانه ملی، جذب سرمایه‌گذاری ملی و بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش بنیان مورد تاکید است که استانداری سمنان نیز از هیچ کوششی در توسعه دامغان دریغ نخواهد کرد.

وی بابیان اینکه کشت محصول کم مصرف آب همچون پسته می‌تواند در تعادل بخشی منابع آبی نیز موثر باشد، افزود: با توجه به اینکه تامین منابع آبی بسیار سخت است لذا می‌بایست به‌سوی کشت محصولات کم آب‌بر در استان سمنان گام برداشت و در این بخش اقدامات نوین را انجام داد.

انتهای پیام / م

کشت محصول کم مصرف آب همچون پسته می‌تواند در تعادل بخشی منابع آبی نیز موثر باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.