مدیر عامل انتقال خون کشور مطرح کرد؛

سازمان انتقال خون به دنبال ایجاد مدل داوطلبانه است / وجود نظام مراقبت کننده در سازمان انتقال خون

مدیر عامل انتقال خون کشور گفت: سازمان انتقال خون به دنبال ایجاد یک مدل داوطلبانه جهت انجام خون‌گیری از افراد اهداکننده است.

سازمان انتقال خون به دنبال ایجاد مدل داوطلبانه است / وجود نظام مراقبت کننده در سازمان انتقال خونبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر پور فتح‌الله مدیر عامل انتقال خون کشور صبح امروز در مراسم افتتاح اولین مرکز خدمات دریافت و اهدای خون داوطلبانه و واگذاری انتقال خون به هلال احمر که در واحد انتقال خون شرق برگزار شد، اظهار کرد: براساس سیاست واگذاری خدمت به دنبال ایجاد یک مدل داوطلبانه بودیم  که بر این اساس قرار بر این شد تا داوطلبانی که در مرکز انتقال خون تحت نظر نیرو‌های هلال احمر مشغول به فعالیت می‌شوند، ثابت باشند تا ما به این افراد آموزش‌های مستمر را بدهیم.

مدیر عامل انتقال خون کشور با اشاره به اینکه در سازمان انتقال خون نظام مراقبت از اهداکننده برقرار است، افزود: در سازمان انتقال خون هنگام خونگیری کوچک‌ترین کبودی گزارش شود، در کمترین زمان این مسئله را برطرف می‌کنیم.

پور فتح‌الله تأکید کرد: با انجام مشاوره‌های رفتاری می‌توانیم ۷۰ درصد از نگرش‌ها را تغییر دهیم، اما تنها ۵ درصد از این افراد اقدام به اهدای خون می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تشکیل کارگروه سه جانبه طرح افزایش ظرفیت پزشکی/ برخی نمایندگان امضا خود را پس گرفتند


لزوم تشکیل هسته مشترک سه گانه در کشور

در ادامه مراسم علی اصغر پیوندی رئیس سازمان هلال احمرکشور گفت: بهتر است یک تصمیم مشترک در سراسر کشور  برای خونگیری انجام خون‌گیری به وسیله نیرو‌های داوطلب هلال احمر اتخاذ  و در این زمینه آموزش‌های خوبی به صورت مرحله به مرحله به افراد مدنظر داده شود.

وی افزود: اهداکنندگان سرمایه‌های اجتماعی هستند و در حال حاضر یک تیم از هلال احمر به وسیله سازمان انتقال خون برای انجام خون‌گیری از اهداکنندگان آموزش‌های لازم را دیده‌اند.

راه‌اندازی پایلوت اولین مرکز خون‌گیری مشترک بین سازمان انتقال خون و هلال احمر

در ادامه مراسم هادی ایازی عضو انجمن خیرین انتقال خون گفت: باید از پتانسیل یکدیگر استفاده بهینه را ببریم و مرکز انتقال خون صدر به صورت پایلوت داوطلبان هلال احمر را آموزش دهد تا با استفاده از تجربیات کانون‌های اهدای خون شهرداری، دانش و تجهیزات سازمان انتقال خون اولین مرکز مشارکتی انتقال خون بین سازمان انتقال خون و هلال احمر راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.