سفیر اوکراین در آمریکا اعلام کرد این کشور قصد دارد مقادیر زیادی تسلیحات از واشنگتن خریداری کند.

اوکراین مقادیر زیادی تسلیحات از آمریکا می‌خردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری شین هوا، «والری چالی» سفیر اوکراین در آمریکا اعلام کرد اوکراین در حال حاضر بر روی قراردادی کار می‌کند که ممکن است در سال جاری برای خرید مقادیری زیادی تسلیحات از آمریکا امضا شود.

وی در گفتگو با خبرگزاری اوکراین اعلام کرد: ما در نظر داریم طرح بزرگ خرید سلاح‌های دفاعی را راه اندازی کنیم. برای این کار لازم است تدابیر مهمی اتخاذ شود. یکی از این اقدامات این است که وزارت دفاع امکان خرید مستقیم سلاح از خارج به ویژه آمریکا را فراهم کند. من می‌گویم به ویژه آمریکا، زیرا ۹۲ درصد کمک‌های نظامی که اوکراین در چهار سال اخیر دریافت کرده است، از آمریکا بود. من می‌خواهم بر این ۹۲ درصد تاکید کنم.

سفیر اوکراین به نوع تسلیحاتی که کشورش به دنبال خرید آن است، اشاره‌ای نکرد، اما گفت توافق به لطف شرکای خارجی که به اوکراین اطمینان داشتند و همچنین تغییرات در قوانین اوکراین امکان پذیر شد. آمریکا شریک راهبردی اوکراین در زمینه دفاعی و امنیتی است.

اریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا گفته است واشنگتن از آغاز درگیری‌ها در شرق اوکراین در سال ۲۰۱۴ در مجموع بیش از ۱.۳ میلیارد دلار به اوکراین کمک امنیتی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار