مذاکره آمریکا و کره‌جنوبی درباره تقسیم عادلانه هزینه‌های دفاعی

کره جنوبی و آمریکا تصمیم دارند برای تقسیم هزینه‌های دفاعی گفت‌وگو‌هایی میان دو طرف صورت گیرد.

مذاکره آمریکا و کره جنوبی درباره تقسیم عادلانه هزینه‌های دفاعیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در جریان سفر هفته گذشته جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا به کره جنوبی دو طرف به توافق رسیدند تا مذاکراتی را به منظور تقسیم هزینه‌های دفاعی برگزار کنند.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از یک مقام ناشناس کره جنوبی گزارش داد زمانیکه مشاور امنیت ملی آمریکا در ۲۳ و ۲۴ جولای در کره به سر می‌بُرد، سئول و واشنگتن توافق کردند تا رایزنی‌هایی درباره تقسیم معقول و عادلانه هزینه‌های دفاعی صورت گیرد.

بنابر گزارش یونهاپ، دو طرف بر سر مذاکرات پیش رو درباره سهم سئول از هزینه استقرار ۲۸ و ۵۰۰ نیروی آمریکایی در سال آینده گفت‌وگو کردند.

روزنامه جونگ آنگ ایلبو کره جنوبی پیشتر گزارش داده بود که آمریکا قصد دارد تحت توافق جدید هزینه سال آینده نیرو‌های نظامی خود، از سئول درخواست پرداخت ۵ میلیارد دلار کند که درست ۵ برابر مبلغی است که این کشور در سال ۲۰۱۸ پرداخت کرده است.

با وجود ۱۰ دور مذاکرات برای افزایش سهم کره جنوبی در استقرار نیروهای آمریکایی از مارس ۲۰۱۸ دو طرف هنوز هم برای دستیابی به یک توافق منحصر به فرد و چشمگیر در تنش هستند و این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مکرراً خواستار افزایش سهم کره جنوبی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار