قوه قضاییه می‌تواند در تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور اثرگذار باشد

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن کشور با بیان اینکه قوه قضاییه همکاری خوبی با فعالان اقتصادی آغاز کرده، گفت : این قوه می‌تواند در تمام فعالیت‌های اقتصادی کشور اثرگذار باشد.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،جلال‌الدین محمودی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن کشور در نشستی که امروز (۸ مرداد) با حضور فعالان اقتصادی کرمانشاه برگزار شد، از جنگ اقتصادی سختی که با آن مواجهیم یاد کرد و گفت : این جنگ از زمان جنگ تحمیلی دشوارتر است، زیرا آن زمان دشمن مشخصی داشتیم، اما امروز برخی به ظاهر با ما دوست هستند، اما در باطن و گاهی ناخواسته دشمنی می‌کنند.

وی گفت : البته آنچه که بیشتر از دشمنان خارجی در این شرایط به ما فشار وارد می‎کند مشکلات داخلی است که عمدتا هم از عدم آشنایی مردم و فعالان اقتصادی نسبت به حقوق شهروندی، حقوق تکنیکی و حقوق اقتصادی منشا می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن کشور معتقد است، فعالان اقتصادی نیز بیشترین آسیب را از این ماجرا می‌بینند.

محمودی با بیان اینکه همکاری خوبی با کمک قوه قضائیه برای آشنایی فعالان اقتصادی با قوانین و مقررات از چند سال قبل آغاز شده، گفت: این همکاری در برخی از استان‌ها پیشرفت خوبی داشته و برخی از استان‌ها مانند کرمانشاه هنوز بهره کمی از این همکاری برده اند.

به گفته وی، تمرکز این همکاری‌ها بر آشنا کردن فعالان اقتصادی با قوانین و مقررات مربوطه و همچنین شناسایی قوانینی است که اجرا نمی‌شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن کشور اظهار کرد: خواسته اصلی فعالان اقتصادی اجرای مُر قانون است، به گونه‌ای که کمترین آسیب متوجه واحد‌های تولیدی و صنعتی بشود.

محمودی از اثرگذاری خوب دستگاه قضایی در طول مدت این همکاری هم یاد کرد و افزود: دستگاه قضا می‌تواند در جز جز امور اقتصادی، مالیاتی، بانکی و ... موثر باشد.

وی نمونه این اثرگذاری‌ها را جلوگیری از تعطیلی تعدادی از واحد‌های تولیدی بزرگ با اشتغالزایی ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در کشور دانست که از طریق اجرای دقیق قوانین جلوی تعطیلی آن‌ها گرفته شده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن کشور معتقد است، برای حل مشکلات اقتصادی کشور، همه بخش‌های دیگر نیز باید پای کار بیایند.

محمودی گفت: رویکرد بخشی‌نگری و اینکه هر بخش راه خود را برود برای کشور بسیارخطرساز است.

 فرهاد مرزی دبیر خانه صنعت و معدن کرمانشاه نیز از خانه صنعت و معدن این استان به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خانه صنعت و معدن‌های کشور با قدمت ۲۰ سال یاد کرد.

وی با بیان اینکه این تشکل نقش بسزایی در کمک به رفع مشکلات واحد‌های تولیدی استان دارد، اضافه کرد: جزو معدود خانه‌های صنعت و معدن کشور هستیم که برگزاری جلسات ستاد تسهیل به ما سپرده شده و اکنون با برگزاری حداقل دو جلسه در هفته مشکلات چندین واحد را بررسی می‌کنیم.

به گفته مرزی، در این جلسات ۹۰ درصد مشکلات واحد‌های تولیدی و صنعتی رفع می‌شود و ۱۰ درصد مابقی نیز به ستاد تسهیل استان ارجاع خواهد شد.

دبیر خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از دیگر اقدامات خانه صنعت و معدن استان شامل راه‌اندازی نمایشگاه دائمی توانمندی‌های تولیدی استان با حضور ۸۰ غرفه، راه‌اندازی مجتمع قضایی اقتصادی و ... هم یاد کرد و افزود: برنامه داریم به زودی صندوق رفاهی برای واحد‌های تولیدی و صنعتگران ایجاد کنیم.

مرزی از مهترین مشکلات صنعتگران هم یاد کرد که مسائل بانکی، عدم اجرای برخی مصوبات ستاد تسهیل و ... از جمله آن‌ها است.

 سیروس کوهستانی عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه نیز از عدم اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار پس از هفت سال انتقاد کرد و گفت: اینکه به دلیل عدم اجرای این قانون کشور ایران از برخی کشور‌های دیگر غرب آسیا مانند گرجستان از نظر رتبه اقتصادی و فضای کسب و کار عقب مانده اصلا مناسب نیست.

وی ادامه داد: قرار بود این قانون تا پایان سال ۱۴۰۰ اجرا شود، اما اکنون هفت سال است که خاک می‌خورد و برخی به شکست خوردن این قانون اذعان دارند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن کرمانشاه از برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر که مشکلاتی را برای بخش تولید و صنعت استان ایجاد کرده نیز انتقاد کرد .

 

 

انتهای پیام/د

جنگ اقتصادی دشوارتر از زمان جنگ تحمیلی

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار