تولید ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید می‌شود و ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید و صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید می‌شود و ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور در استان یزد تولید و صادر می‌شود و در زمینه محصولات نساجی نیز با ۲۸ درصد بازار کشور رتبه دوم را داریم.

 او  افزود: بیش از ۸۰۰ نوع کالا در استان یزد تولید و ۴۲۰ قلم به ۹۳ کشور دنیا صادر می‌شود و بیش از سه هزار و ۲۶۲ پروانه بهره‌برداری صنعتی فعال در استان یزد وجود دارد.

علمدار یزدی گفت: یش از یک هزار و ۵۰۰ پروانه کاغذی که در سی سال گذشته هیچ کس جرات حذف آن‌ها را نداشته بود در این دوره حذف شد و هم اکنون بیشتر پروانه‌هایی که در سیستم وجود دارد واقعی است و پروانه سوری که در سیستم وجود داشت، ولی وجود خارجی نداشت تماما حذف شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: در دولت تدبیر و امید بیش از یک هزار و ۴۰۰ پروانه جدید صادر شده و همچنین سرمایه اسمی بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان برای سه هزار و ۲۶۲ پروانه و اشتغال اسمی بیش از یکصد هزار نفر را شامل شده است.

او ادامه داد: در پنج ماهه ابتدای سال ۹۸ و در صدور پروانه نزدیک به ۱۱ درصد رشد داشته‌ایم و همچنین چهارمین استان توسعه یافته صنعتی کشور هستیم و استان یزد علی رغم اینکه یک و سه درصد جمعیت کشور را دارد، ولی چهار و چهار درصد صنعت و تولیدات صنعتی کشور در استان یزد وجود دارد که سه برابر بیشتر از جمعیت آن است.

حمایت از سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیاردتومان در بخش صنعت 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد با اشاره به طرح‌های نیمه تمام، گفت: بیش از یک‌هزار طرح صنعتی نیمه تمام که بالای ۶۰ درصد پیشرفت دارد، در استان یزد وجود دارد که بیش از ۳۲ هزار نفر اشتغالزایی را خواهد داشت و با سرمایه‌گذاری بیش از ۵ هزار میلیاردتومان حمایت خواهد شد.

وی ادامه داد: سازمان صمت یزد در سال‌های ۹۵، ۹۶، ۹۷ رتبه اول کشور را در جواز تاسیس به دست آورده و در سال جاری نیز تاکنون مقام اول را داریم که به دلیل تسریع در صدور مجوز است، چون قبلا چهل روز تا یک ماه فرایند صدور مجوز طول می‌کشید، اما در این دوره در کمتر از یک روز صادر شده است.

علمدار یزدی افزود: از افتخارات دولت تدبیر و امید کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید است که ۸۶ کارگروه اصلی، ۱۱۱ کمیته تخصصی، یک هزار و ۲۸۶ جلسه کارشناسی با چهار هزار و ۳۸ مصوبه برای سه هزار و ۹۹۶ پرونده مطروحه بوده است همچنین در تسهیلات بانکی نیز پیشتار هستیم که با آمار ۸۲ درصد بوده است.

او ادامه داد: عمده موارد مطرح شده در این کارگروه تسهیلات رونق تولید و استمهال بوده و در رتبه دوم نیز تامین اجتماعی با شش درصد پرونده‌ها و در رتبه بعدی امور مالیاتی و در رتبه‌های بعد موارد مرتبط با گاز، برق و سایر موارد بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از اینکه بخشی از صحبت‌های وی در جلسه چند روز گذشته شورای معادن اشتباه منتقل شده بود گفت: گزارشی که بنده دادم در مورد حقوق دولتی معادن از سال ۹۲ تا ۹۸ بود که مجموع آن یک هزار و ۳۰ میلیاردتومان شامل می‌شد.

علمدار ادامه داد: در قانون برنامه ششم گفته شده معادنی که به راه‌ها و منابع طبیعی خسارت می‌زنند موظف هستند یک درصد فروش خود را برای رفع آن خسارت پرداخت کنند که سهم استان یزد از این درصد فروش حدود ۲۸۷ میلیارد تومان است و ریالی در کل کشور تاکنون وصول نشده، اما استاندار محترم به دلیل پیگیری و رفع ابهامات قانونی توسط سازمان صمت یزد از زحمات و تلاش‌های انجام شده قدردانی کرد.

او  گفت: اتحادیه‌های زیر صد نفر عضو در اتحادیه‌های دیگر ادغام می‌شوند تا باعث چابک سازی اتحادیه صنفی شویم.

علمدار افزود: استان یزد جزو ۸ استان برتر دارای صادرات غیرنفتی است و بیش از ۹۹۴ کارت بازرگانی فعال در استان یزد وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد ادامه داد: این نهاد در اجرای طرح میز خدمت رتبه اول صمت کشور و ادارات استان را کسب کرد و رتبه اول برنامه‌ریزی تحول اداری و کسب رتبه جشنواره شهید رجایی در شاخص اقتصاد مقاومتی و همچنین دریافت لوح تقدیر در حوزه تحقیق و تفحص از معادن و کسب رتبه برتر در بین سازمان‌های صمت کشور و دریافت لوح تقدیر از وزیر برخی از موفقیت‌های این نهاد است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: صادرات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار