صدور ۴۵۶ هزار و ۵۹۰ پرونده الکترونیک سلامت برای کاشانی ها

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت:برای ۴۵۶ هزار و ۵۹۰ نفر پرونده الکترونیک سلامت صادر شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سیدعلیرضا مروجی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کاشان ششمین دانشگاه برای اجرای نظام ارجاء به صورت پایلوت انتخاب شده است، اظهار داشت: مقدمات این اقدام برای اجرا در روستا‌های منطقه کاشان انجام شده و به زودی اجرای عملیاتی این طرح آغاز می‌شود و به تدریج این طرح در تمامی مناطق کاشان و آران و بیدگل اجرا می‌شود.

وی ضمن اشاره به اجرای طرح‌های تحول درمان و طرح تحول بهداشت در کشور افزود: در راستای اجرای طرح تحول بهداشت ۱۵ برنامه از سال ۹۴ اجرا شد و خدمات مضاعفی همانند روانشناسی و تغذیه به صورت رایگان برای همه اقشار جامعه در نظر گرفته شد و بسته خدمتی رایگان نیز برای تمامی افراد ارائه شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه برای ۴۵۶ هزار و ۵۹۰ نفر پرونده الکترونیک سلامت صادر شده است، ابراز داشت: برای ۸۳ درصد این افراد بسته خدمتی ارائه شده و سلامت آن‌ها تحت کنترل قرار گرفته است در حالی که با وجود آنکه این اقدامات برای اتباع خرجی نیز انجام می‌شود، اما جزء این آمار محسوب نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هر نفر از سال ۹۴ تاکنون به طور میانگین ۳.۵ بار به مراکز سلامت مراجعه کردند، گفت: ۱۷ درصد از این افراد که پرونده سلامت برای آن‌ها تشکیل شده تاکنون به مراکز بهداشت مراجعه نکرده اند در حالی که بیش از ۱۳ میلیون خدمت از سال ۹۴ به همشهریان کاشان و آران و بیدگل ارائه شده و اکثر هزینه‌های آن برای مردم رایگان است و از طریق دولت تامین مالی صورت می‌شود.

مروجی از ارائه ۳۰ خدمت به طور میانگین از ابتدای آغاز طرح تحول نظام سلامت به افراد خبر داد و اظهار داشت: بالغ بر ۵۱۵ هزار ویزیت نیز از سال ۹۴ انجام شده است به نحوی که برای هر نفر به طور میانگین ۱.۱۳ ویزیت انجام شده است.


وی با بیان اینکه در سال ۹۸ بیش از ۴۱۳ هزار بار مردم به ۹۷ پایگاه و مراکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی مراجعه کردند، افزود: از ابتدای سال جاری بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار خدمت به همشهریان کاشانی ارائه شده که به طور میانگین برای هر نفر ۴.۳ خدمت ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه روزانه چهار هزار نفر به مراکز سلامت مراجعه می‌کنند، ابراز داشت: شهروندان کاشانی و آران و بیدگلی روزانه ۱۶ هزار خدمت دریافت می‌کنند که این خدمات می‌تواند شامل اندازه گیری فشار، قد، وزن، کنترل دیابت، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناسی و ... باشد.

انتهای پیام/م

 

مراجعه ۴۱۳ هزار کاشانی به پایگاه و مراکز جامع سلامت در سال ۹۸

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.