برای نخستین بار در قیروکارزین:

طرح کار آفرینی در مزرعه چوب، اجرا شد

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین از اجرای طرح کار آفرینی مزرعه چوب برای نخستین بار در این شهرستان خبر داد.

طرح کار آفرینی در مزرعه چوب، اجرا شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان این که سالانه بیش از ۸ میلیون مترمکعب چوب برای استفاده در صنایع کل کشور نیاز است، گفت: برای نخستین بار در قیروکارزین یک کار آفرین در حوزه کشاورزی اقدام به کاشت درخت گز و اکالیپتوس در یک سطح ۱۰ هکتاری به منظور تولید چوب کرده است.

این مقام مسئول افزود: این طرح در دو قطعه ۵ هکتاری اجرا و یک قطعه به کاشت نهال گز با تراکم ۲ هزار و ۵۰۰ اصله در هکتار و قطعه دیگر به نهال اکالیپتوس با تراکم ۸۰۰ اصله در هکتار اختصاص یافته که به صورت غرقابی آبیاری می‌شود.

وی اظهار کرد: این طرح در اراضی با کلاس خاک درجه ۲ به بالا که از نظر کشت محصولات زراعی و باغی از کیفیت پایین برخوردار است به اجرا در آمده و پیش بینی می‌شود در پایان دوره رشد ۲ ساله از هر هکتار گز و اکالیپتوس به ترتیب بالغ بر ۳۰۰ و ۱۵۰ تن چوب برای مصارف مختلف فراهم آید.

همتی با تاکید بر اینکه برداشت‌های غیر اصولی از منابع جنگلی کشور منجر به تخریب عرصه‌های ملی و جنگلی می‌شود و همچنین واردات چوب نیز به علت هزینه بالا و خروج ارز منطقی نیست، گفت: طرح مزرعه چوب بخصوص در اراضی با کلاس بالا از توجیه اقتصادی برخوردار بوده که می‌توان به عنوان یک الگوی کشت مناسب به منظور ایجاد اشتغال و کار آفرینی در دستور کار قرار داد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین تصریح کرد: کاشت درختان گز و اکالیپتوس به واسطه مزایای آن مثل اصلاح بافت خاک‌های شور، رشد سریع و کوتاه بودن دوره بهره برداری، قابلیت کشت در اراضی فقیر، قابلیت کشت در خاک‌های با سطح آب زیر زمینی بالا، مقاومت به شوری و کاربرد‌های متنوع در صنایع کاغذ سازی و جعبه سازی، از جذابیت برخوردار است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/چ

طرح کار آفرینی در مزرعه چوب قیروکارزین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار