رشد ۴۷ درصدی خرید گندم در خراسان شمالی

۱۳۴ هزار تن گندم در خراسان شمالی و در قالب ۲۱ مرکز خریداری شده است که این رقم رشد ۴۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،

وحیدرضا فریدونی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه خراسان شمالی یکی از استان‌های مستعد در در امر کشاورزی است و در حوزه گندم بسیار موفق عمل کرده است.

فریدونی با بیان اینکه در مراکز خرید هنگامی که گندم وارد می‌شود بعد از انجام نمونه برداری و آزمایشات کیفیت گندم تعیین شده و بر اساس آن میزان افت مشخص می‌شود، افزود: قیمت خرید گندم در سال جاری مبلغ ۱۷ هزار ریال تعیین شده که این مبلغ با توجه به افت مفید ۴ درصد و افت غیر مفید ۱ درصد تعیین می‌گردد.

فریدونی در رابطه با افت مفید و غیر مفید گندم در استان، گفت: خراسان شمالی از جمله استان‌هایی می‌باشد که رقم افت گندم آن بسیار پایین بوده و مجموع افت مفید و غیر مفید آن زیر یک و نیم درصد است.

او در خصوص مراکز خرید گندم در استان نیز اظهار داشت: از مجموع ۲۱ مرکز خرید گندم در استان ۵ مرکز آن انبار‌ها و کارخانه‌های بخش خصوصی، ۱ مرکز دولتی و ۱۵ تعاونی روستایی می‌باشند که در حال خدمت رسانی به کشاورزان هستند.

 او عنوان کرد: خرید کلزا در قالب ۶ مرکز خرید و به میزان ۳ هزار و ۶۵ تن انجام شده و تسویه حساب کامل محصولات خریداری شده با کشاورزان انجام گرفته است.

فریدونی با اشاره به اینکه جهت رفاه حال کشاورزان تمام مبالغ در یک مرحله به آن‌ها پرداخت می‌شود، تاکید کرد: تا ۲۵ تیرماه سال جاری ۱۷۷ میلیارد تومان وجوه گندم خریداری شده از کشاورزان به آن‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی در پایان گفت: تاکنون بالغ بر ۷۸ درصد از مبالغ کشاورزان پرداخت شده است و ما بقی نیز در روز‌های آتی به آن‌ها پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/د

رشد ۴۷ درصدی خرید گندم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.